تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در نخستین جشنواره ورزش و محیط زیست

تهران (پانا) - صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از بابوئی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در نخستین جشنواره ورزش و محیط زیست

به گزارش روابط‌عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، در نخستین جشنواره ورزش ومحیط زیست که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد از سوی رئیس کمیته ملی المپیک ایران از فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به خاطر اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در بین دانش‌آموزان ورزشکار، تقدیر و تشکر شد.

کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک از مدت ها قبل با مسولیت خانم منوچهری با هدف تحقق ارزش‌ها وآرمان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) کار خود را آغاز کرد.

براین اساس با توجه به اینکه جنبش المپیک از گذشته و حال برحفاظت از محیط‌زیست تاکید دارد این مهم را در دستور کار کمیته‌های ملی المپیک کشورها ی زیر مجموعه خود قرارداد. در این راستا نیز ازطرف کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران این مهم به فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی ابلاغ شد تا در انجام فعالیت‌های مربوطه مورد تاکید قرار گیرد.

از آنجایی که فدراسیون ورزش دانش‌آموزی متولی برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان در کشور است و اعتقاد دارد که اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در بین دانش‌آموزان ورزشکار می‌تواند موثرباشد، ازاین رو شعار دانش‌آموز ورزشکار حافظ محیط‌زیست را سرلوحه کار خود قرار داد و در ارسال بخشنامه‌ها به استان‌های میزبان، اقدامات در این خصوص را تاکید کرد.

انجام فعالیت‌هایی از قبیل درج شعار موردنظر بر روی پوستر سراسری مسابقات توسط فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و به تبع آن پوسترهای اختصاصی استان‌های میزبان، جمع‌آوری و تفکیک زباله‌ها توسط دانش‌آموزان در اماکن و محیط‌های برگزاری مسابقات، کاشت درخت بلوط و حفاظت از گونه جانوری سمندر لرستانی که به همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان لرستان انجام گردید نمونه‌های فعالیت از این دست این فدراسیون است.

برای همین پس از فراخوان کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی پس ازارزیابی در میان 60 مورد از اقدامات انجام گرفته از سوی فعالان این حوزه و فدراسیون‌های ورزشی، در میان چهار فدراسیون برتر و حائز دریافت لوح تقدیر شد.

بر این اساس در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ورزش و محیط زیست در محل آکادمی ملی المپیک به پاس قدردانی از اقدامات انجام شده، با اهداء لوح سپاس و کاپ یادبود جشنواره، از سوی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، بابوئی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی مورد تقدیرقرارگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار