معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان:

دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان ۳ ساله می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از سه ساله شدن دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان ۳ ساله می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر روشندل با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان موثرترین دانشگاه کشور است، گفت: بنده از دانشگاه تهران آمدم و تمام مراتب دانشگاهی را نیز در آنجا طی کردم اما معتقدم اثرگذاری که این دانشگاه در جامعه می‌تواند داشته باشد، دانشگاه‌های دیگر کشور ندارند و علتش هم این است که این دانشگاه کسانی را تربیت می‌کند که آنها نسل آینده را تربیت می‌کنند.

او افزود: معلمی حساس‌ترین و پرمسؤولیت‌ترین شغل‌ است و به عبارت دیگر آینده کشور به این دانشگاه گره خورده است و آینده‌سازان کشور توسط معلمانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند، آموزش می‌بینند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تغییر نام دانشگاه فرهنگیان در جلسه هیأت امنای دانشگاه به تربیت معلم، گفت: دانشگاه تربیت معلم باید به عنوان عنصر اصلی نظام آموزش و پرورش دیده شود یعنی نظام آموزش و پرورش خیلی مهم است و در آموزش و پرورش، مهمترین عنصر، تربیت معلم است.

روشندل به پیشنهاد طرح تعدیل واحدهای دوره کارشناسی پیوسته اشاره کرد و افزود: یکسری دروس همپوشان داریم که این درس‌ها را می‌توان با هم ادغام کرد؛ به عبارت دیگر در دوره کارشناسی پیوسته ۱۵۰ واحد را به ۱۴۰ واحد برسانیم و همچنین دوره کارشناسی را در سه سال تجمیع کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در هر ترم، ۲۰ واحد می‌توان به دانشجویان ارائه داد که ۶ ترم آن، ۱۲۰ واحد می‌شود و ۲۰ واحد باقی می‌ماند که می‌توان در دو تابستان به دانشجویان ارائه شود؛ البته قانون می‌گوید که ترم تابستانی نباید از ۶ واحد بیشتر باشد ولی با توجه به شرایط خاص این دانشگاه و نیاز آموزش و پرورش، امیدواریم بتوانیم مجوز ۴ واحد اضافه را برای تابستان دریافت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار