نمایشگاه «آبی بی کران» برپا شد

تهران (پانا) - نمایشگاه انفرادی ایمان صبح روان با عنوان «آبی بی کران» عصر روز گذشته 27 مهرماه در گالری آریانا افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۶۳۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه «آبی بی کران» برپا شد

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه، دومین نمایشگاه انفرادی ایمان صبح روان با عنوان «آبی بی کران» روز گذشته در گالری آریانا برپا شد تا مخاطبان تا 8 آبان در این گالری مخاطب 30 تابلویی باشند که بزرگترین هدفش کنکاش در معنای هستی با ارائه تصاویری انتزاعی است. در این نمایشگاه که آثاری با ابعاد بزرگ به چشم می خورد، رنگ غالب آبی بیکرانی است که که به صورت چند پهلو روی بوم هایی از جنس چوب به گونه ای نشسته است که تصاویری چند بعدی ایجاد کرده است و مخاطب رو به روی این آثار گویی خود را مقابل عرصه عظیم هستی حس می کند.

هدف نقاش که میان علم کهکشانی و دنیای هنرمندانه در نوسان است، در نهایت تلاش کرده از زاویه دید خود تکه های کائنات را به شکلی اسرار امیز به رخ بکشد و البته آثاری که خلق شده هنری انتزاعی است که مخاطب می تواند آن را آثاری دکوراتیو نیز به شمار بیاورد. اما آنچه مخاطب را در این نمایشگاه به سمت خود جلب می کند، پیامی است که به جانب ناخوداگاه مخاطب فرستاده می شود و او را به درون اثر هنری می کشد.

ایمان صبح روان درباره این مجموعه گفت: این مجموعه دو سال زمان برد و گاهی روزی 8 ساعت کار می کردم. ابتدا قرار بود مجموعه 100 اثر نقاشی و مجسمه هایم را به نمایش بگذارم. مجسمه هایم بر اساس شعرهای کوتاهی که نوشته ام بود و نقاشی هایم بر اساس همین استیتمنتی که دارم. اما برای آن نمایشگاه 6 سال باید زمان می گذاشتم و ترجیح دادم آن نمایشگاه را در دو بخش برپا کنم.

وی ادامه داد: من از 17 سالگی تحقیقات گسترده ای در حوزه شیمی و پلیمر انجام دادم. در سال 81 به خاطر همین تحقیقات در جشنواره خوارزمی اول شدم و بدون کنکور در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه تهران مشغول تحصیل شدم. مدتی هم نقاشی را رها کردم و مجسمه می ساختم اما دنیای نقاشی دوباره مرا به سمت خود کشاند. ترجیحم این است که وقتی اثری خلق می کنم همه آنچه خلق می شود از آن خودم باشد برای همین رنگ ها را هم خودم می سازم.

این نقاش در توضیح بیشتر اینکه چرا ترجیح می دهد رنگ های اثرش را خودش بسازد، گفت: اگر به نقاشی های من نگاه کنید چند لایه است. شاید من 20 لایه رنگ را در یک نقاشی روی هم گذاشته باشم. و البته این تنها رنگی است که نور می تواند از ان عبور کند و به اثر هم حالت چند بعدی بدهد و هم انگار مخاطب عینکی به رنگ آبی به چشم زده و با آن دنیا را می بیند. از طرف دیگر می توانم تصویری شبیه آنچه در واقعیت هست را بازنمایی کنم.

صبح روان درباره ایده اصلی مفهومی پشت این آثار نیز گفت: نکته این است که دانشمندها اذعان دارند که در ابتدا روی زمین این میزان حجم آب نبوده است و نظریه ای وجود دارد که ستاره ای که بخار آب همراهش بوده با زمین برخورد می کند و حجم زیادی بخار آب وارد جو زمین می شود و دمای اتمسفر زمین هم پایین می آید و اساسا بر اساس همین نظریه می گویند عصر یخبندان رخ داده. موارد زیادی اثبات شده که نشان می دهد چقدر هستی در کائنات به یکدیگر گره خورده است و حتی آنچه درون بدن ما وجود دارد ربط مستقیم با عوالم دیگر دارد. این اساس ایده من برای خلق این آثار بود.

گفتنی است نمایشگاه «آبی بیکران» روز 27 مهرماه ساعت 16 در گالری آریانا افتتاح می شود و تا 8 آبان پذیرای علاقمندان است. گالری آریانا در الهیه، خیابان فیاضی، پلاک 9 واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار