رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است

سمنان (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و تقویت مهارت های زندگی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۸۶۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است

اسحاق اکبری در دیدار با فرماندار سمنان اظهارکرد: سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است و یکی از اصول این امر، مهارت‌های کارآفرینی و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی در خصوص جایگاه سازمان دانش آموزی و اثرگذاری آن خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی از سازمان های مهم، تاثیرگذار و کاربردی در آموزش و پرورش است که وظیفه و هدف آن به طور خلاصه، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، تقویت بنیه سیاسی دانش آموزان، مبارزه با آسیب های اجتماعی و آشنایی هرچه بیشتر با مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی است. علاوه بر آن مسئولیت پذیری و مشارکت در برنامه های آموزش و پرورش، از اهداف اولیه این سازمان است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: اگر دانش آموز ما مهارت‌های اساسی زندگی و مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی را فرا بگیرد، قطعا می تواند در آینده موفق باشد و با مهارت های شغلی که پیدا می کند، مسیر زندگی خود را هم بر مبنای مهارت های کسب شده در دوران تحصیل خود، انتخاب خواهد کرد.

اکبری تصریح کرد: از دیگر اهداف مهم سازمان دانش آموزی، تغییر تدریجی فعالیت های مدارس از صرفا آموزشی و علمی به مهارت آموزی و کارآفرینی و همچنین آماده کردن دانش آموزان جهت حضور درعرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی است.

ظرفیت پدافندیاران در مدارس استان، ایجاد شود

فرماندار سمنان نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه مهم ترین آموزش های سازمان دانش آموزی، آموزش مهارت های اجتماعی و رفتارهای جمعی در جامعه به دانش آموزان پیشتاز است، خواستار ایجاد ظرفیت پدافندیاران در بین دانش آموزان پیشتاز در مدارس شد.

سیدعباس دانایی، در رابطه با اهمیت شکل گیری تشکل های دانش آموزی بیان کرد: تشکل های دانش آموزی، سبب جامعه محور شدن افراد شده و این مسئله کمک شایانی به رشد جامعه می کند. همچنین شرایط برای بقا و ادامه برای افراد در جامعه نیز بیشتر می شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه محوری مربیان سازمان دانش آموزی اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت های مربیان، شناخت استعدادها و ظرفیت های دانش آموزان و اجرای برنامه هایی جهت تخلیه هوش هیجانی دانش آموزان در مدارس است.

فرماندار سمنان، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی باید مدیرانی تربیت نماید که در آینده ای نه چندان دور، با آشنایی کامل، مهارت های مدیریتی، مهارت و سبک زندگی در شرایط سخت و مدیریت بحران را داشته باشند.

دانایی افزود: اعتماد به نفس حقیقی بالا، وظیفه شناسی و قانونمند بودن باید سرلوحه برنامه های آموزشی این سازمان به دانش آموزان تشکیلاتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار