مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی:

بوفه مدارس؛ فرصتی برای فرهنگ سازی تغدیه سالم

سمنان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل خوب این شهرستان بدلیل وجود مدارس شبانه روزی گفت: بوفه مدارس که گه گاه از آن به عنوان تهدید سلامت یاد می شود، در سایه برنامه محوری می تواند فرصتی برای ترویج تغدیه سالم در بین دانش آموزان باشد.

کد مطلب: ۸۶۳۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بوفه مدارس؛ فرصتی برای فرهنگ سازی تغدیه سالم

نقی محمدی در دیدار با رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به میزبانی دفتر خود اظهار داشت: دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی برای رشد و سلامت، در طول روز، نیاز به استفاده از میان وعده های غذایی مقوی و سالم دارند و انتخاب خوراکی های مفید می تواند ضامنی برای سلامت آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: بوفه مدارس به عنوان مکانی برای عرضه تغذیه دانش آموزان در محیط آموزشی است که باید از وضعیت مناسبی برخوردار باشد و انواع خوراکی هایی که در این مکان به دانش آموزان فروخته می شود، دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت، نشان استاندارد، نام و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضاء، مشخصات ترکیبات تشکیل دهنده و پوشش سالم و تمیز باشد تا دانش آموزان از همان کودکی با فرهنگ تغدیه سالم آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان در سنینی هستند که فرق بین کیفیت مرغوب و تغذیه سالم از ناسالم را نمی دانند و ممکن است در غیاب والدین با خرید و مصرف خوراکی های ناسالم از بوفه مدارس با مشکلاتی مواجه شوند، افزود: دکه‌ها و فروشندگان دوره گرد کنار مدارس، سلامت دانش آموزان را به خطر می‌اندازند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان نیز با بیان اینکه پایگاه های تغذیه سالم مدارس نقش مهمی در زمینه تربیتی دانش آموزان دارند، گفت: مدیران مدارس و متصدیان بوفه ها بسترهای حضور دانش آموزان در بوفه ها را جهت تربیت اقتصادی و تربیت اجتماعی دانش آموزان فراهم آورند.

اسحاق اکبری با اشاره به اینکه سال های سال است که بحث مدیریت بوفه در مدارس با چالش روبرو است، تصریح کرد: طبق قانون و دستورالعمل های صادره از طرف وزارت آموزش و پرورش، ساماندهی، صدور مجوز فعالیت و مدیریت نظارت بر عملکرد بوفه ها برعهده سازمان دانش آموزی استان می باشد.

وی با عنوان این مطلب که مجوز پایگاه تغذیه سلامت نقش پروانه کسب را دارد تا زمانی که مدرسه این مجوز را نداشته باشد حق دایر کردن بوفه را ندارد، افزود: کلیه مدارس دولتی و غیردولتی که دارای بوفه فعال می باشند، ملزم به دریافت مجوز از سازمان دانش آموزی مطابق با آیین نامه می باشند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همه ما در قبال سلامت دانش آموزان مسئول هستیم، ارائه مواد غذایی بهداشتی از وظایف مهم متصدیان بوفه های مدارس است و باید تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

اکبری اظهار امیدواری کرد: انشالله بانظر مساعد مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان سمنان، امسال شاهد پایگاه های تغذیه سالم فعال، قانونمند و باکیفیت در مدارس هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار