مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام خبر داد:

ازدحام زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران

ایلام (پانا) - دلخواه از تردد ۱۸۶ هزار و ۴۷۹ نفر از زوار اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران از ۱۹ مهرماه سال جاری تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ازدحام زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران

نورالله دلخواه، با اشاره به اینکه هرروزی که به ایام اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم بر ازدحام زوار حسینی در مرز مهران افزوده می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر بیش از 186 هزار نفر از مرز مهران تردد داشته‌اند.

وی، بابیان اینکه ‌این آمار مربوط به ۱۹ مهرماه مصادف با اول صفر تا ۲۷ مهرماه و مدت هشت‌روزه ماه صفراست، افزود: در این مدت 152 هزار و 651 نفر ایرانی از مرز مهران خروج و همچنین 14 هزار و 268 نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام، همچنین از خروج 15 هزار و 132 نفر از اتباع خارجی از طریق مرز مهران و ورود 4 هزار و 428 نفر از اتباع خارجی طریق همین مرز به کشور خبر داد که این آمار درمجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از کل ترد 3.2 افزایش نشان می‌دهد.

دلخواه همچنین از افزایش آمار خروج اتباع ایرانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۱ درصد از مرز مهران خبر داد و گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان ایلام برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی تمهیدات لازم را ازجمله استقرار اتوبوس در پایانه مرزی مهران با همکاری سایر استان‌های کشور فراهم کرده است.

وی، با اشاره فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در مرز و پایانه مرزی مهران، در پایان خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از یک‌میلیون و 451 هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار