معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین خبرداد :

آغاز طرح مکمل یاری با ویتامینD و آهن یاری در مدارس استان قزوین

قزوین (پانا) - مراسم افتتاحیه طرح آهن یاری در مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه استان قزوین همزمان با روز جهانی غذا اجرا گردید

کد مطلب: ۸۶۳۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح مکمل یاری با ویتامینD و آهن یاری در مدارس استان قزوین

مراسم نمادین این طرح در مدرسه شهدای حسن پور با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش ،معاون اجرایی و فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ،کارشناسان واحدهای تغذیه و مدارس، کارشناسان سلامت ،کادر مدیریتی و آموزشی مدرسه و دانش آموزان عزیز این مدرسه برگزار شد.

عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت:در طرح مکمل یاری آهن 45 هزار دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم تحت پوشش قرار می گیرند.
به گفته صادقی ، مکمل ویتامین D هم در بین بیش از ۸۵ هزار دانش آموز دختر و پسر توزیع می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح مکمل یاری به مدت ۱۶هفته اجرا می شود و هرهفته یک قرص آهن و هر ماه یک قرص ویتامین D به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

در ادامه سرکار خانم دکتر یزدی معاونت فنی بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان در مورد تغذیه و نقش ریز مغذی ها ا زجمله آهن و تاثیرات کمبود آن -عوارض و پیامدهای ناشی از آن و راههای پیشگیری از کم خونی مطالبی را بیان نمود و پس از آن با طرح چند سئوال از مطالب بیان شده به نفراتی که جواب صحیح دادند جوایزی اهداء گردید.
در پایان مراسم تمامی دانش آموزان به همراه معلمین مدرسه به صورت نمادین قرص آهن مصرف کردند.
این طرح از 24 مهر ماه تا پایان سال تحصیلی به صورت مصرف یک قرص در هفته اجرا می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار