وزیر راه و شهرسازی استعفا کرد+ سند

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از سمت خوداستعفا کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی استعفا کرد+ سند

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با انتشار نامه‌ای رسما خبر استعفا خود را تایید کرد.

این نامه خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان نوشته شده و تاریخ آن مربوط به دهم شهریور ماه است.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر استعفا عباس آخوندی از سکان‌داری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده بود ولی این نخستین تایید رسمی این خبر است.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که احتمال دارد روحانی 4 وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

آخوندی در متن استعفای خود صراحتا ذکر می‌کند که این سومین استعفای او از مقام وزارت راه و شهرسازی است.

در متن این نامه درباره علت استعفای او آمده است: «در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم. این حق شماست که وزیر همراه‌تری را در دولت داشته باشید.

من بر این اعتقاد هستم که سه اصلِ پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم دقیقاً نقض همین سه اصل است. در هر صورت با این سطح از تفاوت دیدگاه، از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست.»

متن کامل نامه استعفای آخوندی به این شرح است:

«جناب آقای دکتر روحانی

رئیس‌جمهور محترم

با سلام و عرض ادب

پیرو سه بار درخواستی که در سال گذشته از محضر جنابعالی داشتم، اجازه می‌خواهم از خدمت شما در دولت رخصت بخواهم. به نظر نمی‌رسد در ارتباط با روش بازآفرینی شهری مورد نظر جنابعالی بتوانم کار مؤثری انجام دهم. همچنین در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم. این حق شماست که وزیر همراه‌تری را در دولت داشته باشید. خواهشمندم این بار با درخواست اینجانب موافقت و در تعیین جانشین تسریع فرمایید.

من بر این اعتقاد هستم که سه اصلِ پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم دقیقاً نقض همین سه اصل است. در هر صورت با این سطح از تفاوت دیدگاه، از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست. خواهش می‌کنم که به من رخصت دهید در اولین فرصت از خدمتتان خارج شوم. ولی، درخواست دارم که این زمان از پایان مهرماه سال جاری فراتر نرود. برای جنابعالی و همکاران در دولت و مردم عزیز ایران آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.

با سپاس

عباس آخوندی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار