ورزش مستمر و منظم به عنوان یک نسخه رایگان برای سلامت زنان است

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاثیر کم تحرکی بر کلیه ابعاد سلامت زنان از بیماری های قلبی - عروقی و سرطان ها گرفته تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی - عضلانی و ناباروری به عنوان مهمترین علل ناتوانی زنان به اثبات رسیده است.

کد مطلب: ۸۶۳۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش مستمر و منظم به عنوان یک نسخه رایگان برای سلامت زنان است

به گزارش پانا کاشان، ، سید علیرضا مروجی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی زنان ، اظهار کرد: ورزش مستمر و منظم به عنوان یک نسخه رایگان برای سلامت زنان است و محققان توصیه می کنند زنان، حداقل 3 تا 5 روز در هفته به مدت 150 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داشته باشند.

وی افزود: زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و علاوه بر مدیریت سلامت اعضاء خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعدی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که خطر سرطان سینه در زنان با ورزش، کاهش می یابد . ورزش در پیشگیری از سرطان سینه به علت آثار آن اهمیت دارد که اثر فیزیکی مستقیم آن در پیشگیری و اثر غیر مستقیم آن نیز در پیشگیری از افزایش وزن به ویژه در زنان یائسه است.

مروجی گفت: شیوع کم تحرکی در جامعه زنان کشور دو برابر مردان است که هر سال هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در روزهای پایان مهر برنامه های ورزشی به منظور اهمیت یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامت آنان برگزار می شود.

به گزارش پانا ، از روز 24 تا 30 مهرماه با عنوان هفته سلامت زنان نامگذاری شده و برای امسال شعار "حرکت، برای سلامت زنان" انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار