آخرین وضع بازنشستگان ورزشی در آستانه اجرایی شدن قانون جدید؛ از پیشگامی در اجرای قانون تا اصرار به ماندن

تهران (پانا) - روزشمار وداع بازنشستگان با صندلی مدیریت در حال کم شدن است و تنها 26 روز دیگر تا آخرین مهلت اجرای اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان زمان باقی مانده است؛ قانونی که قرار است تحولی در روند مدیریت کشور به وجود آورد چراکه با اجرایی شدن آن مدیرانی که سال‌ها صندلی ریاست را از آن خود می‌دانستند باید جای خود را به دیگری بدهند.

کد مطلب: ۸۶۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضع بازنشستگان ورزشی در آستانه اجرایی شدن قانون جدید؛ از پیشگامی در اجرای قانون تا  اصرار به ماندن

این قانون در مدیریت ورزشی کشور هم تغییراتی به وجود می‌آورد؛ مدیران بازنشسته‌ای که در فدراسیون‌های ورزشی رئیس هستند باید استعفا دهند تا هر چه سریع‌تر راه را برای رئیس جوان‌تر باز کنند. البته در این میان برخی رئیسان که نتوانسته‌اند استثنائات این اصلاحیه را شامل حال خود کنند، دست به دامن فدراسیون‌های جهانی شده‌اند تا با اطلاع دادن به آنها مبنی بر اینکه دولت در امور فدراسیون دخالت می‌کند از چنین اقدامی دور بمانند. برای مثال طبق گزارشی که باشگاه خبرنگاران جوان در هشتم مهر منتشر کرد فدراسیون جهانی والیبال به کمیته بین‌المللی المپیک نامه زده و خواستار رسیدگی به قانونی شده است که بر اساس آن رئیس فدراسیون والیبال باید کنار برود.

موضوع پیچیده برای وزارت ورزش و جوانان فدراسیون‎‌هایی است که از مراجع بین‌المللی برای بقا در صندلی ریاست کمک گرفته‌اند؛ نکته‌ای که هفته گذشته محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با پانا به‌صورت غیرمستقیم به آن اشاره و تأکید کرد که وزارت ورزش باید در حالی که قانون را اجرا می‌کند با نهادهای بین‎‌المللی هم تعامل داشته باشد تا مشکلی برای ورزش ایران پیش نیاید.

آرامش برای جام ملت‌ها در فدراسیون فوتبال

بدون شک مهدی تاج نامی است که در ورزش بیش از همه پیرامون اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شنیده شده است. وی که در مقطعی اخباری مبنی بر تلاشش برای افزایش درصد جانبازی هم به گوش می‌رسید نتوانسته است هیچ یک از شرایط ادامه کار را به‌دست آورد و دیر یا زود باید از سمت خود کنار برود.

اما آرامشی که بر فدراسیون فوتبال حاکم شده است نشان می‌دهد که گویا توافقی بین وزارت ورزش و مهدی تاج صورت گرفته است. هر چند گفته‌ می‌شود او یکی از رئیسان فدراسیونی است که با فدراسیون جهانی تماس برقرار کرده است تا همچنان به کار ادامه دهد، احتمالاً در پیش بودن جام ملت‌های آسیا عاملی شده که فعلاً جدایی مهدی تاج به تعویق بیفتد و شاید پس از پایان مسابقات او از ریاست در فدراسیون فوتبال استعفا دهد تا در این روزهای حساس فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره نشود.

اصرار دنباله‌دار ضیایی به ادامه حضور

احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال، هم دیگر رئیس بازنشسته است که دیر یا زود باید از صندلی ریاست خداحافظی کند، اما ضیایی این روزها برای ابقای خودش دست به کار شده و در مصاحبه‌های خود هم مکرراً اعلام می‌کند با قدرت‌تر از همیشه کار می‌کند و قصد کناره‌گیری ندارد و همان‌طور که گفته شد حتی برای حضورش در والیبال به فدراسیون جهانی متوسل شده است.

امینی وداع با قایقرانی را پذیرفت

دوره چهارساله غلامرضا امینی در فدراسیون قایقرانی مردادماه به پایان رسید اما به دلیل در پیش بودن بازی‌های آسیایی، وزارت ورزش ترجیح داد فعلاً امینی به عنوان سرپرست در فدراسیون فعالیت کند تا بعد از این بازی‌ها مقدمات انتخابات را فراهم کند. بعد از این هم به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان و بررسی حضور نامزدهای بازنشسته همچنان انتخابات برگزار نشده است اما امینی تکلیف حضورش را مشخص کرد و عنوان کرد بازنشسته است و نمی‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد.

او در گفت‌وگو با پانا گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال من می‌شود و به همین خاطر نمی‌توانم در انتخابات فدراسیون قایقرانی کاندید شوم.

رحیمی آماده استعفا از ریاست

علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال، هم از افرادی است که نامش در بین بازنشسته‌ها مطرح شده است. او که یک‌بار دیگر ریاست این فدراسیون را برعهده گرفته باید صندلی ریاست بر این فدراسیون را ترک کند

وی گفت‌وگو با پانا گفت: هر زمانی به من بگویند برو می‌روم، اصراری برای نشستن پشت صندلی ریاست ندارم و حتی اگر همین حالا تلفنی به من بگویند برو می‌روم.

ده‌خدایی پیشگام در اجرای قانون

حجت الله ده‌خدایی، رئیس فدراسیون چوگان، که تنها 10 ماه از حضورش در این فدراسیون گذشته است هم یکی از افرادی است که این قانون شامل حالش می‌شود و خودش برای رفتن زودتر از سایر همکاران بازنشسته پیش قدم شده است.

وی در گفت‌وگو با پانا درباره حضورش در فهرست بازنشستگان گفت: همان‌طور که در خبرها آمده است من بازنشسته هستم و استعفایم را هم به وزارت ورزش اعلام کرده‌ام.

مظلومی از مخالفت تا پیش‌قدم شدن در اجرای قانون

محمدرضا مظلومی که هم چند ماه پیش یک بار دیگر توانست رای اعتماد قاطعی را از سوی مجمع عمومی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به دست آورد از رئیسان بازنشسته بود که در ابتدا با این قانون مخالفت کرد اما او هم از سمت خود استعفا داده است تا قانون را اجرا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار