نخستین موکب بانوان سمنانی در عراق برپا می‌شود

سمنان (پانا) - رئیس کمیته بانوان ستاد اربعین استان سمنان بر ضرورت استفاده از مبلغان زن در مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: در این راستا نخستین موکب بانوان سمنانی در عراق برپا می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۳۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین موکب بانوان سمنانی در عراق برپا می‌شود

وجیهه اشرفی در نشست ستاد اربعین استان سمنان ضمن بیان اینکه بانوان نقش ویژه‌ای در برگزاری مناسبت‌های دینی و مذهبی مانند اربعین دارند، بیان کرد: در اربعین سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به نقش بانوان در حرکت اربعین اشاره ویژه‌ای داشتند و لذا هدف کمیته بانوان ستاد اربعین، گسترش فرهنگ اربعین در میان بانوان و جهانی‌سازیِ آن است.

وی بابیان اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه مشارکت بانوان در اربعین تدارک دیده‌شده است، افزود: چهار کمیته برای بانوان در پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته‌شده که یکی از این کمیته‌ها، فرهنگی و آموزشی است که به تولید مباحث و محتواهایی در راستای پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان سمنان بابیان اینکه هدف ما در کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان، استفاده از ظرفیت بسیار بالای مبلغ زن و مداحان در راستای ترویج مفاهیم ارزشمند اربعین و عاشورا است، ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اربعین، قرائت و آموزش قرآن است که بسترسازی قرآنی اربعین را دنبال می‌کند.

اشرفی بابیان اینکه گروه‌های متعددی از خواهران مربی قرآن در اربعین اعزام می‌شوند، افزود: از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در پیاده‌روی اربعین، رعایت حریم بانوان و حفظ شئون زن مسلمان است که باید همه بانوان حاضر در راهپیمایی اربعین با اهتمام بیشتری آن را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین شور حسینی در کنار شعور حسینی و نقش بانوان در این زمینه، دیگر هدفی است که توسط ستاد اربعین دنبال می‌شود.

رئیس کمیته بانوان ستاد اربعین استان سمنان، بابیان اینکه نخستین موکب بانوان سمنانی در عراق برپا می‌شود، گفت: یکی از اهداف این موکب نشان دادن نقش درخشان زنان در اربعین و مناسبت‌هایی این‌چنین است.

اشرفی با بیان اینکه این موکب از سی ام مهرماه تا نهم آبان ۹۷ ویژه خواهران به صورت مجزا ، آماده ارائه خدمات به بانوان زائر در مراسم پیاده روی امسال است، ابراز کرد: نام این موکب یا زینب(س) بوده و هدف آن ترویج سبک زندگی زینبی در جامعه امروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این موکب علاوه بر پذیرایی از بانوان، در راستای آموزش احکام اسلامی، کارگاه‌های فرهنگی و سبک زندگی دینی، آموزش قرآن و توزیع بروشور و مسائل شرعی با استفاده از متخصصان با زبان‌های فارسی، اردو، عربی، فرانسه و انگلیسی نیز فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار