آیت الله نوری همدانی خواستار شد:

سازگاری برنامه های آموزش و پرورش با فرهنگ اسلام و اهل بیت

قم (پانا)- حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: آموزش و پرورش باید طبق فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) برای انقلاب اسلامی کادر سازی کند زیرا فرهنگ اسلام و اهل بیت علیهم السلام فرهنگ عدالت و صداقت بوده و انقلاب اسلامی آن را احیاء کرده است.

کد مطلب: ۸۶۳۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سازگاری برنامه های آموزش و پرورش با فرهنگ اسلام و اهل بیت

حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حمید رضا شیخ الاسلام، حجت الاسلام سیدمجتبی ملکی، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، با بیان اهمیت شغل معلمی و جایگاه آموزش و پرورش اظهار داشت: فرهنگیان و معلمان حق بزرگی برگردن جامعه دارند زیرا یکی از مهمترین مسئولیت ها در جامعه بر عهده آنان بوده و آن مسئولیت، تربیت افراد جامعه می‌باشد.

وی افزود: کتب درسی و سبک پرورش باید سازگار با فرهنگ اسلام و اهلبیت علیهم السلام باشد؛ زیرا مهمترین سرمایه کشور یعنی جوانان و بهترین سرمایه انسان یعنی جوانی در اختیار آموزش و پروش است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم برگرداندن علوم و همچنین افتخارات به جایگاه اولیه خود گفت: غرب بعد از جنگ صلیبی افتخارات علمی ما را به غارت بردند و به نام خود ثبت کردند.

او بازشناسی اسلام از سوی مسلمانان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در زمانی که با هجمه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بازشناسی اسلام و فرهنگ اسلامی دارای اهمیت بسیاری است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از سوره عبس گفت: انسان باید توجه داشته باشد که علم خود را از چه کسانی می‌گیرد، درگذشته دانشمندان و مردم را به سمت غرب سوق داده و متکی به غرب کرده بودند، اما وقوع انقلاب اسلامی وابستگی به غرب را از بین برد.

وی با تأکید بر اینکه جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود، تصریح کرد: وظیفه ما بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و فرهنگ اسلامی است، باید فرهنگ اهل‌بیت(ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین عنوان داشت: فرهنگ عاشورایی فرهنگ انسان‌ساز بوده و فرهنگ اسلامی فرهنگی پویا و درحرکت است که زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار