رمزگشایی از حضور بدون قرارداد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران

تهران (پانا) - زمان زیادی تا آغاز جام ملت‌های آسیا 2019 به میزبانی امارات باقی نمانده است اما هنوز قراردادی رسمی بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران امضا نشده است.

کد مطلب: ۸۶۳۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رمزگشایی از حضور بدون قرارداد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران

کمتر از 50 روز تا آغاز رسمی جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده است و برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی حاضر در این رقابت‌ها رنگ و بوی جدی‌تر و سخت‌تری به خود گرفته است.

تیم ملی ایران هم که حسرتی 42 ساله را برای بالا بردن جام قهرمانی همراه خود با امارات خواهد برد به‌عنوان تیمی که قصد دارد در این دوره مدعی قهرمانی باشد این روزها برخلاف سایر تیم‌ها که در آرامش کامل آماده شروع جام ملت‌ها می‌شوند، تیم ملی دارای حاشیه‌های بزرگی است که واکنش دستیار سرمربی تیم ملی به اظهارات حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران و زننده گل تاریخی فوتبال ایران به آمریکا و در مقابل، سکوت فدراسیون فوتبال در برابر آن، تنها یکی از حواشی بوده است که این روزها از مدیریت مرد پرتغالی در تیم ملی ایران دیده می‌شود.

اما علاوه بر چنین حاشیه‌هایی، هنوز تکلیف نهایی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، برای ادامه حضور به‌صورت رسمی مشخص نیست. در این میان، اظهارات کی‌روش در گفت‌وگو با BBC بخشی از ابهامات را درباره این مربی جنجالی پرتغالی روشن کرده است.

در حالی که اول مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران تمدید شده است، کی‌روش این موضوع را تکذیب کرده و گفته است: « نکته‌ مهمی که برای من وجود دارد، این است که این روزها بدون قرارداد و توافق کار می‌کنم. 24 روز از حضور من در ایران پس از پایان جام جهانی روسیه می‌گذرد اما هنوز با هیچ تیم ملی یا باشگاهی قرارداد امضا نکردم.» با این اظهار نظر از سوی کارلوس کی‌روش مشخص است که او قراردادی امضا نکرده و فعلاً بدون قرارداد تیم ملی ایران را هدایت می‌کند؛ موضوعی که دلیل استفاده کی‌روش از گرمکن‌های بدون آرم فدراسیون فوتبال در جریان تمرین تیم ملی روشن می‌‌کند

ابهام‌های بزرگی که درباره ماجرای کارلوس کی‌روش وجود دارد دو موضوع است: اول اینکه دلیل اصلی تمدید نشدن قرارداد او چیست و دوم اینکه چرا بدون تمدید قرارداد به ایران برگشته است و تیم ملی را تمرین می‌دهد.

درباره موضوع اول هرچند اظهار نظری رسمی مطرح نشده و برخی لزوم اجرای تمام برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی را شرط تمدید اعلام کردند، حرف‌های کی‌روش نشان می‌دهد که تاثیر تحریم‌ها در واریز حقوقش در امضا نشدن قرارداد تأثیر زیادی داشته است. او در این بار به BBC گفته است: «سیاست نباید در حوزه‌های ورزش، تحصیل و سلامت دخالت داشته باشد اما این موارد روی همه چیز تأثیر گذاشته است و شما تأثیر آن را روی تیم ملی می‌بینید. امیدوارم با کمک فیفا از این دخالت‌های سیاسی در فوتبال جلوگیری شود.»

اما سوال اصلی اینجاست که او چرا بدون قرارداد تیم ملی را تمرین می‌دهد؟ او دوست دارد و در تیم ملی ایران بماند و البته از طرف دیگر می‌ترسد با حضور نیافتن در تمرین‌ها فدراسیون فوتبال فرد دیگری را به‌عنوان سرمربی معرفی کند تا فرصت طلایی دومین حضور با ایران در جام ملت‌ها از دست برود. او در اظهار نظری کوتاه گفته است: «نمی‌خواهم تلاش هفت ساله‌ام فقط سه ماه قبل از جام ملت‌های آسیا به هدر برود.»

این‌گونه که از اظهار نظرهای کی‌روش مشخص است مشکلات سیاسی و بانکی باعث شده تا نتواند قراردادش را به طور رسمی تا پایان جام ملت‌ها با فدراسیون فوتبال تمدیدکند اما از آنجا که این احتمال وجود داشته است که با توجه به زمان کوتاه باقی‌مانده تا جام ملت‌ها با غیبت در تمرین تیم ملی فرد دیگری سرمربی تیم ملی ایران شود، کی‌روش بدون قرارداد در تمرین شود تا به گفته خودش، امکان نتیجه گرفتن از فعالیتهفت ساله‌اش فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار