برپایی 32 موکب توسط مردم استان یزد در مسیر پیاده روی اربعین

یزد (پانا) = دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد از صدور مجوز 32 موکب برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 32 موکب توسط مردم استان یزد در مسیر پیاده روی اربعین

هر ساله با شروع پیاده‌روی اربعین حسینی در ایران و سرتا سر جهان، تعداد زیادی از مردم پیر و جوان، بزرگ و کوچک خود را برای سفر به سوی راه بارگاه حضرت عشق آماده می‌کنند و هیچ مشکلی در این راه بزرگ جلوه داده نمی‌شود.

امسال هم مردم حسینی استان یزد خود را برای سفر به قطعه‌ای از بهشت آماده می‌کنند و با یک شعار«الحسین یجمعنا» که از سوی شورای راهبردی اربعین حسینی کشور تعیین شده عازم به سفر می‌شوند.

مردم یزد هر سال که می گذرد حضور پرشورتری در این اجتماع بزرگ و غرور آفرینی شیعی دارند به گونه ای که آمار ثبت نامی سازمان حج و زیارت استان یزد هر سال نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی می یابد.

تاکنون بیش از 25 هزار ثبت نام برای سفر به کشور عراق را داشته‌ایم

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد و مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا در یزد، اربعین را به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری و میراث معنوی دوست داران اهل بیت دانست و اظهار داشت: در دو ماه گذشته اقدمات خوبی از سوی کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در استان انجام گرفته که کی از این فعالیت‌ها برگزاری دوره آموزشی و تبیین مسائل امنیتی مربوط به اربعین حسینی بوده است.

طهماسبی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم با تقویت نقات قوت و برطرف نمودن ضعف‌های سال‌های گذشته و تسهیل ارائه خدمات به زائرین حسینی بتوانیم گام موثری در برگزاری شکوهمند راهپیمایی اربعین قدم برداریم.

دبیر ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: تاکنون طبق آمار حج و زیارت استان بیش از 25 هزار ثبت نام برای سفر به کشور عراق را داشته‌ایم که حدود 17 هزار ویزا برای زائرین صادر شده است و ویزا‌‌های صادر شده بر اساس درخواست حواله‌های ارزی هستند.

وی با بیان این که جمعیت استان نسب به سال‌های قبل تاکنون رشد صعودی به خود گرفته است بیان کرد: سال گذشته چیزی بالغ بر 33هزار نفر از یزد به کشور عراق سفر کرده‌اند که 27 هزار نفر با سامانه سما و 5هزار نفر از استان‌های هم جوار ویزا دریافت کرده اند.

علاوه بر حضور بسیار پرشور مردم یزد در مراسم پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این ایام هم یکی دیگر از افتخاراتی است که یزد و مردم دارالعباده در کارنامه خود دارند.

هر سال تعداد زیادی از مردم یزد در گروه های مختلف عمومی و تخصصی با حضور در این مسیر به خدمت رسانی برای زائران سید و سالار شهیدان می پردازند و مهر خادمی بر پرونده خود می‌گذارند.

طهماسبی در این رابطه گفت: مجوز 33موکب برای خدام حسینی استان یزد صادر شده که 23 موکب در کربلا، 5 موکب بین راه نجف تا کربلا، یک موکب در نجف، یک موکب در مرز چذابه و دو موکب هم در کاظمین برای خدمات‌رسانی به زائرین حسینی برپا می‌شود.

آزاده و آزادگی و صحنه اخلاق صلابت و مهر ورزی مسلمانان

محمود زمانی قمی استاندار و رئیس ستاد اربعین حسینی استان یزد هم در این باره گفت: راهپیمایی عظیم اربعین نماد دفاع از آزاده و آزادگی، صحنه اخلاق، قدرت، صلابت و مهر‌ورزی مسلمانان است.

وی در ادامه افزود: در تشکیلات امام حسین(ع) همه از پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک بخشی از دولت فعال هستند و پیاده‌روی اربعین بزرگ ترین اجتماعی است که با اراده، ایمان قلبی و عشق و علاقه مردم رقم می‌خورد.

رئیس ستاد اربعین استان یزد ادامه داد: این اجتماع بزرگ یک کارگاه آموزشی برای چگونه بهتر زیستن است، و پیام انسان دوستی و محبت به جوامع بشری را می دهد که به محور تجمع اتحاد ملت های مسلمان تبدیل شده است.

مردم استان یزد هرساله به با عشق و محبتی که نسبت به مولای خود امام حسین‌(ع) دارند در ارائه خدمات به زائرین پیش قدم بوده‌اند و گزارش‌های سال‌های قبل خبر از آن می‌دهد که اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار