پس از دیدار با برخی مرجع عظام تقلید

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تلاش برای افزایش سهمیه جذب سرباز طلبه‌ها در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای افزایش سهمیه جذب سرباز طلبه‌ها در آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تلاش برای افزایش سهمیه جذب سرباز طلبه‌ها در آموزش و پرورش

سیدمحمد بطحایی در حاشیه سفر خود به استان قم در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جریان این سفر به همراه تعدادی از همکارانم خدمت تعدادی از مراجع در استان قم رسیدیم که در این دیدارها ضمن اینکه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته اعلام و توضیحاتی درباره سیاست آینده وزارتخانه را بیان کردم، از رهنمودهاو راهنمایی‌های آنان در این حوزه استفاده کردم.

او ادامه داد: نظام آموزش و پرورش شاید از این حیث جز معدود نظام‌های داخل کشور است که به دلیل ابتنا به آموزه‌های دینی، ارتباط مدیران و سیاست‌گذاران آموزش و پرورش با مراجع عظام و علما بسیار بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دیدارها بسیاری از گفتنی‌هایی که ما به‌عنوان سیاست‌گذاران آموزشی باید مدنظر قرار دهیم بیان و اگر توضیحاتی لازم باشد خدمت علما و مراجع ارائه می‌شود.

بطحایی افزود: از طریق این تعامل می‌توانیم از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه استفاده کنیم و هم اینکه ملاحظاتی که احیانا در جریان سیاست‌گذاری‌های آموزشی مورد غفلت قرار دادیم، از سوی مراجع ذکر می‌شود.

او درباره رشد ۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: اولین اثری که رشد دانش‌‌آموز در سال تحصیلی برجای می‌گذارد نیروی انسانی است. ما به نیروی انسانی بیشتری نسبت به سال گذشته نیاز داشتیم که به لطف خداوند و همت همکاران این مشکل برطرف شد و ما مهر را توانستیم با کمترین مشکل در حوزه نیروی انسانی آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همانطور که خدمت مراجع عظام عرض کردم این چالش را در ۶ سال آینده خواهیم داشت یعنی در ۶ سال آینده به تدریج تعداد دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و در مقابل تعداد همکارانی که شرایط بازنشستگی به دست می‌آورند هم افزایش پیدا می‌کند.

بطحایی گفت: جمع جبری این دو پارامتر نیاز ما به نیروی انسانی را افزایش می‌دهد و ما ملزم می‌شویم با روش‌های مختلفی که پیش‌بینی و طراحی شده نیروی انسانی را برای سال‌های آینده تامین کنیم.

او درباره تقویت بین حوزه و آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته از حیث کمی و کیفی میزان ارتباطمان با حوزه‌های علمیه نسبت به سال‌های قبل قابل توجه بود و توانستیم جایگاه حوزه های علمیه را در فرآیند برنامه‌های درسی و آموزشی تقویت کنیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در آخرین جلسه‌ای که با ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد که بخشی از آنان به دلیل تنگناهای بودجه‌ای روی زمین ماند و عملیاتی نشد اما جلسه دیگری را خواهیم داشت که در حضور مدیران حوزه‌های علمیه این تصمیمات را بازنگری کنیم.

او درباره جذب سرباز طلبه‌ها ادامه داد: استقبال برای این کار بیشتر از ظرفیتی است که ما درنظر گرفتیم. در برخی استان‌ها حتی ۳برابر ظرفیتی که اختصاص دادیم متقاضی واجدالشرایط وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این یک ظرفیت عظیمی است که در بخش‌های پرورشی و تربیتی وجود دارد که به خصوص از طلابی که به مرحله انجام موضوع سربازی رسیدند استفاده کنیم.

بطحایی ادامه داد: امیدواریم برای سال تحصیلی جاری بتوانیم سهمیه جذب بیشتری را بگیریم تا ظرفیت سرباز معلم‌ها و سرباز طلبه ها تکمیل تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار