رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 2هزار مدرسه استان در راستای برنامه های انجمن

بیرجند (پانا)- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:2 هزار مدرسه استان  در راستای طرح های انجمن اولیا فعال هستند.

کد مطلب: ۸۶۳۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 2هزار مدرسه استان  در راستای برنامه های انجمن

سید محمد رضوی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگارپانا از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت 24تا 30 مهر هفته گرامیداشت انجمن های اولیا و مربیان گفت: این هفته ، نقطه آغازی برای پیوند هر چه بیشتر والدین با کادر اجرایی مدارس است و امسال شعار خانواده دانا ، دانش آموز توانا برای هفته انجمن اولیا انتخاب شده است.

رضوی ادامه داد: دانش آموزان باقیات الصالحات والدین خود هستند که باید والدین درباره تربیت آنها کوشا باشند و با مسئولین مدرسه که آنها نیز نقشی مهم در تربیت دانش آموزان دارند ، تعامل سازنده داشته باشند که این تعامل در راستای استفاده از توانمندی های والدین و مهارت های آنان می باشد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه اشاره ای به برنامه های پیش بینی شده در هفته اولیا و مربیان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان ، اجرای کارگاه های آموزش خانواده و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و گردهمایی مدرسین آموزش خانواده از اهم برنامه های این هفته در استان می باشد.

وی افزود: در سطح استان 108 مدرس آموزش خانواده فعال هستند که در تلاش هستیم با کسب مجوزهای لازم ، در مناطقی مانند دستگردان نیز جذب مدرس و مشاور خانواده را داشته باشیم زیرا برگزاری چنین کارگاه هایی با هدف تبیین مسائل تربیتی، مهارتهای ارتباطی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت باورهای دینی صورت می گیرد.

رضوی در خصوص تعداد مراکز مشاوره در استان گفت: 4 مرکز مشاوره در بیرجند و سه شهر دیگر استان فعال است که در تلاش برای احداث و بهره برداری چند مرکز دیگر در بیرجند، درمیان و طبس هستیم .

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:2 هزار مدرسه استان در راستای طرح های انجمن اولیا فعال هستند.

وی ادامه داد: 3 کارگروه تخصصی انجمن اولیا در قالب های آموزش و بهداشت، رفاه و عمران و پرورشی وجود دارند که نیازمند همکاری مدیران مدارس برای سازماندهی می باشند.

رضوی در خصوص اجرای برنامه یک روز با انجمن گفت: در تلاش هستیم که مانند سایر مناطق کشور این طرح را اجرا کنیم که با حضور رئیس انجمن اولیا و مربیان کشور خواهد بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه صحبت های خود گریزی به توزیع مجلات پیوند در مدارس زد و گفت: این مجلات هر ساله در 9 شماره با رویکرد های تربیتی و فرهنگی چاپ و توزیع می شود.

وی افزود: هر مدرسه موظف است یک شماره آن را در طول سال داشته باشد و تمام استان نیز در این طرح پوشش داده می شوند و به ازای هر جلد مجله پیوند ، 3 هزار تومان از افراد متقاضی اخذ می شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه پایش ناوگان دانش آموزی(سپند) با همکاری آموزش وپرورش و شهرداری‌ها خبر داد .

وی افزود: در این سامانه پس از ابلاغ پروفایل به مدیران مدارس، مدیران ملزم به تکمیل پروفایل بوده و باید در این خصوص به والدین نیز اطلاع رسانی کنند .

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: والدین علاقه مند به استفاده سرویس مدرسه توسط فرزندشان نیز باید با ورود به سامانه مذکور، نسبت به تکمیل صفحه شخصی خود و اطلاعات دانش آموز اقدام کنند .

رضوی با بیان اینکه از آنجایی که این سامانه با شهرداری مرتبط است، اظهار کرد: شهرداری با دریافت نام دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه، راننده را برای دانش آموز مشخص و اطلاعات سرویس و دانش آموزان را برای مدیران مدارس ارسال می‌کند .

وی از فعالیت 12 پیمانکار در این طرح خبر داد و گفت: شش شرکت پیمانکار در بیرجند و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند .

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تصویب نرخ کرایه سرویس مدرسه برای شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در شهرستان بیرجند، برای استفاده دانش آموزان در یک سال تحصیلی از مینی بوس و اتوبوس 377 هزار تومان، ون 453 هزار تومان و سواری تاکسی535 هزار تومان در نظر گرفته شده است .

رضوی ادامه داد: برای دانش آموزان مستقر در شهرک‌های اقماری بیرجند از جمله حاجی آباد و امیرآباد 10 درصد به این مبالغ اضافه می‌شود .

وی تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز برای استفاده از این سرویس‌ها باید 12 درصد نسبت به دانش آموزان عادی هزینه بیشتری بپردازند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار