معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان

پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های متنوع تدبیری برای مقابله با آسیب های جنگ نرم

گرگان (پانا) - جلسه مدیران کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن های شهرستان های استان گلستان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گلستان تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۶۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های متنوع تدبیری برای مقابله با آسیب های جنگ نرم

سید خلیل حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در این جلسه، با بیان اینکه این جلسات فرصتی مناسب خواهد بود تا تصمیماتی اثرگذار برای اعضای کانون‌های فرهنگی تربیتی گرفته شود ابراز امیدواری کرد و گفت: این اتفاق منجر به پویایی و رشد هرچه بیشتر کانون‌های فرهنگی - تربیتی استان گلستان می شود.

وی با تا کید بر نقش کانون‌ها در پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، از مدیران و مربیان کانون‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی هرچه بیشتر و دقیق‌تر دانش آموزان را برای مقابله با آسیب‌های جنگ نرم آماده نمایند.

حسینی افزود: پرکردن اوقات فراغت با برنامه های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط یکی ازضروریات است و تشکیل کانون های فرهنگی - تربیتی درکنار فرآیند تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این هدف، محیطی امن برای مهارت آموزی و نشاط دانش آموزان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این مراکز نه تنها به تقویت بنیان دینی و ملی دانش آموزان می پردازد، بلکه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را هدفمند می کند. وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در کانون ها رشد و شکوفایی استعداد آنان را در پی خواهد داشت خاطر نشان کرد: و سبب غنی سازی اوقات فراغت و کسب مهارت های زندگی و توانمند سازی دانش آموزان در عرصه های مختلف خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان اذعان کرد: کانون های فرهنگی - تربیتی در عرصه های گوناگون فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی، مهارتی و اردویی در قالب برنامه های عمومی و کارگاه های آموزشی و انجمن ها فعالیت می کنند.

حسینی تصریح کرد: وضعیت کانون های فرهنگی - تربیتی در آموزش و پرورش یکی از انواع تربیتی حائز اهمیت برای نسل کودک و نوجوان و حتی جوانان در ابعاد مختلف از جمله شکوفایی استعداد هاست که در آن فرصت های بی بدیلی برای کشف و رشد استعدادهای هنری آنها فراهم می کند و در نهایت به خلاقیت و ابداع در زمینه ی تولیدات هنری منجر می شود.

این مقام مسئول بر نقش انجمن‌‌ کانون‌های فرهنگی- تربیتی تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود در هر حوزه کانون‌ها فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند زیرا این کانون‌ها متعلق به آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و کشور هستند. وی در پایان اضافه کرد: می باید برای انجمن کانون‌های فرهنگی- تربیتی سرفصل مشخصی تعیین شود تا بتوان فعالیت‌ها را ساماندهی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار