سردار شرفی: دانش‌آموزان از تأثیرگذارترین اقشار در جریان علمی کشور هستند

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری ناجا در دیدار با معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، مسیر توسعه کشور را مهم دانست.

کد مطلب: ۸۶۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سردار شرفی: دانش‌آموزان از تأثیرگذارترین اقشار در جریان علمی کشور هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین ‌الملل مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، سردار شرفی در این دیدار با اظهار خرسندی از تعامل خوب و سازنده جامعه بزرگ آموزش و پرورش با نیروی انتظامی به تبیین نگاه اجتماعی پلیس به تولید امنیت پرداخت و گفت: بر این باور هستیم امنیتی که با همراهی مردم ایجاد شود از انسجام، پویایی و ثبات مطلوبی برخوردار خواهد بود.

او برخورداری کشورها از "جمعیت کیفی»" را یکی از مولفه‌های مادی قدرت برشمرد و گفت: یکی از مولفه‌های مادی قدرت، جمعیت کیفی هر کشور است و توسعه توامان کمیت و کیفیت هر جمعیت به سهم خود موجب اقتدار ملی می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بروز تنش را از مهم‌ترین آثار جمعیت بی کیفیت عنوان کرد و افزود: از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که اکنون ایران اسلامی از جمعیت کیفی و کمی یکسانی برخورداراست.

او افزود: وظیفه ما مسئولان است که از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی صیانت و با دراختیار گذاردن موقعیت‌های مناسب از نبوغ فکری آن‌ها در راستای رشد و تعالی کشور بهره گیری کنیم.

سردار شرفی ادامه داد: تغییرات جمعیتی علاوه بر اینکه از پارامترهای جمعیتی ناشی می‌شود، از بسیاری از عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که به مرور زمان در سیر تحول کشورها رخ می‌دهد، تاثیر می‌پذیرد لذا آینده تحولات جمعیتی و تاثیر آن بر نظم و امنیت برای پلیس حائز اهمیت است.

او افزود: دانش‌آموزان از تأثیرگذارترین اقشار در جریان علمی کشور هستند و استفاده از ظرفیت عظیم آنان به‌خصوص دانش‌آموزان نخبه در حوزه نظم و امنیت برای سازمان پلیس ارزشمند است.

سردار شرفی افزود: مسیر توسعه کشور از مسیر علم می‌گذرد لذا جایگاه نخبگان در پیشگیری از وقوع جرایم و تأمین امنیت که در نهایت به توسعه و تعالی کشور ختم می‌شود قابل تامل است.

او به سرعت تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سرعت شتابان تحولات خبر از آینده‌ای متفاوت در تمامی زمینه‌های مرتبط با کار و زندگی می‌دهد.

شرفی ادامه داد: پلیس در صدد است همپا با تحولات و با آینده نگری بتواند در عرصه تولید نظم و امنیت پیشگام باشد لذا نیازمند همراهی نخبگان برای ترسیم ساز و کارهای تأمین امنیت در زمان آینده با توجه به سرعت شتابان تحولات در جامعه هستیم.

سردار شرفی آموزش و پرورش را از جمله نهادهای تأثیرگذار در امنیت ارزیابی کرده خواستار توسعه همکاری‌های مشترک شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار