نمایش و نقد فیلم «جن‌گیر» در باشگاه فیلم گالری رج

تهران (پانا) – فیلم سینمایی « جن‌گیر » ساخته ویلیام فردکین در باشگاه فیلم گالری رج به نمایش درمی‌آید.

کد مطلب: ۸۶۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایش و نقد فیلم «جن‌گیر» در باشگاه فیلم گالری رج

جن‌گیر (The Exorcist) فیلمی آمریکایی محصول سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین و بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته‌شده است. جن‌گیر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود و در نظرسنجی‌های گوناگون بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینما انتخاب شده است.

لیندا بلیر، مکس فون سیدو، الن برستین و لیندا بلر بازیگران این فیلم هستند.

ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد. کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد.

کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند. پس از تحقیقاتی که پدر کاراس بر روی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌است می‌شناسد. پدر مِرین به خانهٔ کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند. در این مراسم سخت و طاقت‌فرسا، پدر مِرین جان خود را از دست می‌دهد و پدر کاراس در نهایت، به قیمت جان خودش، اهریمن را از بدن ریگن خارج می‌کند.

فیلم « جن‌گیر » روز پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه 97 ساعت 17:30 در گالری رج به آدرس خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره4، زنگ3 به نمایش درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار