با امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛

کانون و کره‌جنوبی در حوزه انیمیشن تفاهم‌نامه امضا کردند

تهران (پانا) - کره‌جنوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه پخش و توزیع آثار کوتاه پویانماییِ کانون، همکاری‌ می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۳۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کانون و کره‌جنوبی در حوزه انیمیشن تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش روابط عمومی کانون، در حاشیه سیزدهمین بازار فیلم آسیایی 2018 که در شهر پوسان کره‌جنوبی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان کانون پرورش فکری و یک شرکت معتبر تولید انیمیشن کره‌ای به امضا رسید.

بر همین اساس، با توجه به اقبال‌ عمومی از داستان‌های ایرانی و همچنین اشتراک‌های فرهنگی کره جنوبی و ایران، این شرکت کره‌ای خواستار همکاری‌های مشترک با کانون شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، در گام اول قرار شد تعدادی از آثار کوتاه انیمیشن کانون از سوی این شرکت کره‌‌ای توزیع و پخش ‌شود و عین حال این شرکت تلاش خود را برای بررسی بهتر فروش و توزیع فیلم‌های کوتاه انیمیشن و همچنین ارزیابی سلیقه مخاطبان در یک دوره کوتاه‌مدت به کار بندد و در ادامه ظرفیت‌های بیش‌تری تعریف می‌شود تا آثار ایرانی در این کشور دیده شود.

بر همین اساس هدف کانون پرورش فکری از انعقاد این قرارداد بیش از این‌که اقتصادی باشد، جنبه فرهنگی دارد تا گام‌های محکم‌‌تر و جدی‌تری در این حوزه برداشته‌ شود.

پیش از امضای این تفاهم‌نامه و در جریان اولین دیدار رسمی که با حضور مدیرعامل شرکت کره‌ای و معاون تولید کانون، نماینده کانون در اروپا و نماینده امور بین‌الملل صورت گرفت دو طرف ضمن آشنائی بیش‌تر با تولیدات و توان‌مندیهای یک‌دیگر، در زمینه پیشنهاد همکاری مشترک و تعریف پروژه‌های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علاوه بر این نشست که در حاشیه بازار فیلم پوسان کره جنوبی برگزار شد‌، جلسه‌های دیگری هم با شرکت‌های مختلف به واسطه فرایند تولید صورت گرفت که در حال بررسی است.

گفتنی است دو اثر بلند سینمایی و پنج فیلم پویانمایی تولیدی یک سال اخیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیزدهمین بازار آسیایی فیلم پوسان کره جنوبی عرضه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار