موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای چهارمین سال متوالی در مسابقات قرآن و عترت کشور

شیراز (پانا) - معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت دانشجویان و اساتید و کارکنان این دانشگاه در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای چهارمین سال متوالی در مسابقات قرآن و عترت کشور

کورورش عزیزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره 2000 نفر از دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی حضور داشتند که فارس موفق به کسب رتبه نخست این مسابقات شد.

وی افزود: در این مسابقات فارس موفق به کسب ۶ رتبه نخست ، ۱۳ رتبه دوم، ۱۸ رتبه سوم، ۷ رتبه چهارم و شایسته تقدیر و

۵ رتبه پنجم شد.

او ادامه داد: فارس با کسب 171 امتیاز در مجموع،با اختلاف 23 امتیاز در جایگاه نخست و پس از آن کاشان با کسب 148 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.

وی در خصوص مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در این مسابقات گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اجرای دو طرح ،نوای نور ویژه آموزش روخوانی قرآن برای تمام کارکنان و با مشارکت صد درصدی اعضاء و طرح " نوای نور "۲ در زمینه تجوید و از بین مربیان آموزش دیده است.

عزیزی اظهار داشت: اجرای این طرحها و مشارکت بالای ۵ هزار ۴۶۴ نفر در مرحله نخست جشنواره را به همراه داشت که از این تعداد ۲۲۱ نفر از اساتید که ۲۵ درصد جمعیت اساتید را شامل می شود در این جشنواره ثبت اثر کرده اند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ۳۴۶۸ نفر از کارکنان و ۱۲۷۵ نفر از دانشجویان که معادل ۲۰ درصد دانشجویان است نیز در این جشنواره ثبت اثر کرده اند.

وی تصریح کرد: در این میان ۶۶ نفر در مرحله نخست برگزیده شدند و به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد ۵۰ نفر در این بین حائز رتبه شدند و با فاصله ۲۳ امتیازی شیرار مقام نخست را کسب کردند.

وی افزود: قضاوت این مسابقات را 25 نفر از داوران بین المللی برعهده داشتند .

اثرات در سه قسمت آوایی، ادبی هنری و فناوری بوده و در 43 رشته برگزار شده است.

دکتر بهادار، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این موفقیت را نشانه اخلاق مداری در بین دانشجویان و اساتید پزشکی دانست و افزود: هر عالمی دو بال دارد که یکی علم و یکی دین است و استفاده دانشجویان و پزشکان ما از قرآن نشانه فهم انسانها در بهره مندی از دین و قرآن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار