از سوی سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش

جزئیات طرح همیار معلم در مدارس دوره دوم متوسطه اعلام شد

تهران (پانا) - عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش، بخشنامه طرح همیار معلم را به همه استان‌های کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح همیار معلم در مدارس دوره دوم متوسطه اعلام شد

براساس این بخشنامه همیار معلم به دانش‌آموزی می‌گیند که به تشخیص دبیر و کادر آموزشی دبیرستان از نظر علمی و اخلاقی در سطح قابل قبولی باشد و با هدایت و راهنمایی دبیر، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان لازم‌التوجه کلاس را کمک کرده و آنها را پوشش آموزشی دهد تا از طریق تمرین و مشارکت، آنها تا سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کنند. همیار معلم یاری‌دهنده دبیر در جریان یادگیری و پیگیری‌کننده جریان آموزش سایر دانش‌آموزان هم‌گروه است.

ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و تقویت فرهنگ مشارکت‌جویی، مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری در بین‌ دانش‌آموزان، نهاینه‌کردن فعالیت‌های گروهی، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان، افزایش میزان موفقیت تحصیلی و ایجاد علاقه در آنها از جمله اهداف طرح همیار معلم است.

طبق بخشنامه ابلاغی، تا سال تجصیلی 1400-1399 صددرصد مدارس دوره دوم متوسطه نظری باید مجری طرح همیار معلم باشند.

در این طرح دبیران پس از انتخاب همیاران معلم، دانش‌آموزان کلاس را گروه‌بندی و برای هر گروه یک همیار معلم اختصاص می‌دهند. دبیران حتی می توانند بخشی از نمره مستمر دانش‌آموزان را به اجرای این طرح اختصاص دهند و حتی این طرح با رعایت ضوابط می‌تواند در دبیرستان، خارج از ساعات کلاس نیز اجرا شود.

این بخشنامه برای دانش‌آموزانی که قرار است همیار معلم شوند، شرط گذاشته است به طوری که علاقه دانش‌آموزان، توانمندی علمی در درس موردنظر، برخورداری از حس مشارکت و کا گروهی، مقبول و محبوب‌بودن، برخورداری از صلاحیت اخلاقی و انضباطی و رضایت اولیا از شرایطی است که دانش‌آموزان که قرار است همیار معلم شوند، باید دارا باشند.

طبق بخشنامه ابلاغی معاون وزیر آموزش و پرورش، همه دروس دوره دوم متوسطه نظری در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مشمول طرح همیار معلم می‌شوند.

همچنین هر دانش‌آموز در هر نوبت تحصیلی حداکثر در سه عنوان درسی می‌تواند همیار معلم باشد و مدت همکاری همیاران معلم، یک نوبت تحصیلی است که در صورت رضایت دانش‌آموزان و کادر آموزشی دبیرستان قابل تمدید است.

البته با اجرای این طرح مدارس و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق هر سال ارزشیابی می‌شوند و در پایان به آنها امتیاز داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار