مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

سواد حرکتی در کنار سواد خواندن و نوشتن برای کودکان ضروری است

اراک (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی داشتن سواد حرکتی در کنار سواد خواندن و نوشتن را برای کودکان ضروری دانست.

کد مطلب: ۸۶۳۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سواد حرکتی در کنار سواد خواندن و نوشتن برای کودکان ضروری است

زهرا امینی در دوره آموزشی حرکات بنیادی در کودکان که با حضور کارشناسان ستادی و شهرستانی دفتر امور کودکان و کارشناسان دفتر امور کودکان استان های اصفهان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان برگزار شد، افزود: هر سنی از رشد کودک مستعد یک نوع یادگیری است که اگر مراحل آن به درستی طی شود، سبب می‌شود تا تجربیات حرکتی دوران کودکی در بزرگسالی در اجرای مهارت‌های پیچیده ورزشی به کمکش بیاید.

وی ادامه داد: بنابراین هر چقدر کودک مهارت‌های بنیادی خود را در شرایط و مکان‌های مختلف تجربه و تکرار کند تا حافظه حرکتی وی پر از مهارت شود در اجرای مهارت‌های پیشرفته ورزشی در شرایط حساس و بحرانی نیز در تصمیم گیری دچار مشکل نخواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: سواد حرکتی در کنار سواد خواندن و نوشتن برای کودکان ضروری است چرا که جامعه سالم و با نشاط در گروی داشتن سواد حرکتی است و این سواد در دوران پیش از دبستان و از دو سالگی شکل می گیرد.

امینی ابراز داشت: مهارت های حرکتی بنیادی، مهارت های پایه ای هستند که بطور طبیعی کودک قبل از 7-6 سالگی باید بر آنها مسلط شود.

به گفته وی مهارت های حرکتی بنیادی در دوران کودکی رشد کرده و شامل سه گروه جابجایی (مانند دویدن، لی لی کردن، انواع پریدن)، تعادلی ( انواع تعادل و چرخش ها) و دستکاری ( انواع پرتاب ها و دریافت کردن) می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار