مدیرکل کانون خوزستان:

قصه‌گویی ابزاری برای بهتر شدن زیست اجتماعی در جامعه است

اهواز (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین گشایش مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز گفت: قصه¬گویی ابزاری است که در بهتر شدن زیست اجتماعی در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
قصه‌گویی ابزاری برای بهتر شدن زیست اجتماعی در جامعه است

وحید کیانی صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان اهواز با اعلام این مطلب افزود: قصه­گویی یکی از فعالیت‌های پر مخاطب کانون است که نقش مؤثری در هویت افزایی کودکان دارد.

وی با اشاره به این‌که قصه­ نویسی و قصه ­گویی قدمتی به درازای تاریخ در ایران و جهان دارد اظهار کرد: زندگی روزمره ایرانیان با قصه همراه است و چگونه زیستن در قالب همین قصه‌ها نسل به نسل منتقل پیدا کرده است.

کیانی خاطرنشان کرد: قصه ابزاری است که مهربانی را منتشر و تکثیر می‌کند و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند در ترویج این فرهنگ نقش خود را به شکل خوبی نمایان سازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: قصه‌گویی یکی از مؤثرترین ابزار تعلیمی و تربیتی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: کتاب‌خوان‌ها نقشی هم‌تراز با قصه‌گویان دارند و بر همین اساس فعالیت قصه‌گویی در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب نیز مؤثر است.

گفتنی است: مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان به میزبانی اهواز تا 26 مهرماه در محل مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان اهواز در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار