مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

کسب و کار مبتنی بر آموزش های فنی و حرفه ای با سرمایه اندک و پشتوانه نیروی انسانی ماهر

تهران (پانا) - سامانه ی تولیدات و خدمات هنرستانهای فنی و حرفه ای وکاردانش شهرستان های استان تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۶۳۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کسب و کار مبتنی بر آموزش های فنی و حرفه ای با سرمایه اندک و پشتوانه نیروی انسانی ماهر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه سرمایه اصلی جامعه امروز سرمایه انسانی است،اظهار داشت: سرمایه ای که به کمک تجربه، مهارت و دانش روز دنیا بتواند کارهای خلاق را تولید و عرضه کند و در اقتصاد جامعه و کشور تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه کالاها و محصولات تولیدی هر کشور علاوه بر این که شاخصی از تاثیر گذاری آن کشور بر بخشی از اقتصاد جهان است، تصریح کرد:ارائه تولیدات در قالب محصولات فرهنگی ، بومی، دست سازه های هنری و صنایع خلاق ، می تواند فرهنگ غالب آن کشور را به کشور های دیگر جهان صادر کند.

فولادوند، نامگذاری سال 1397 توسط رهبر معظم انقلاب، با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" را نشان از درایت ، هوشمندی و آینده نگری معظم له در خصوص وضع اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی جامعه و جهان امروز، دانست و افزود: این ابتکار عمل ایشان این انگیزه را در معاونت آموزش متوسطه و اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش شهرستانهای استان تهران به وجود آورد که در جهت حمایت از تولیدات هنرستانها، اقدام به ایجاد سایت جهت عرضه محصولات هنرستانها نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود بیش از 275 هنرستان در سطح استان و آموزش بیش از 90 عنوان رشته در زمینه های صنعت،خدمات، هنر و کشاورزی در شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای در شهرستان های استان تهران ، تاکید کرد: با توجه به وجود بیش از 62 هزار هنرجو و برنامه ریزی جهت ارائه بخشی از تولیدات و خدمات در زمینه های یاد شده و معرفی هنرستانهای فعال در زمینه ی تبصره 75 ( طرح آموزش همراه با تولید) ،سامانه ی تولیدات و خدمات هنرستانهای فنی و حرفه ای وکاردانش شهرستان های استان تهران راه اندازی شد.

فولادوند، در پایان خاطرنشان کرد:امید واریم این کار و قدم کوچک در راستای عرضه تولیدات و محصولات هنرستانی ، بتواند زمینه را جهت فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی را فراهم سازد.

گفتنی است، سامانه مذکور به نشانی www.fahak.teo.ir قابل مشاهده می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار