دبیرکل اتحادیه انجمن های دانش آموزی کشور؛

اتحادیه انجمن‌های اسلامی نمونه بارزی از جنبش دانش آموزی است

یزد(پانا) - مشاور دبیر کل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی کشور با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روشنگری و بصیرت افزایی را از اهداف انجمن دانش آموزی دانست.

کد مطلب: ۸۶۳۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه انجمن‌های اسلامی نمونه بارزی از جنبش دانش آموزی است

علی اکبرفرهید مشاور دبیر کل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی کشور و مسئول اسبق اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی که به دستور سید روح الله خمینی تشکیل شده تنها تشکل دانش آموزی در آموزش و پرورش است که از زمان انقلاب شکل گرفته است.

مشاور دبیر کل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی کشور، روشنگری و بصیرت افزایی را از اهداف تشکل دانش آموزی دانست.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از 5 واحد در زمینه ی تشکیلات، تبلیغات، فرهنگی، علمی درسی - آموزشی و تبلیغات اجتماعی تشکیل شده که ثبت نام دانش آموزان برای جبهه نمونه ای از خدمات اجتماعی این تشکل بوده است.

فرهید با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دانش آموزان عضو این تشکل را عامل بسزایی در انقلاب اسلامی دانست و اتحادیه انجمن‌های اسلامی را نمونه‌ی بارزی از جنبش دانش آموزی دانست که در زمان انقلاب 36000 دانش آموز شرکت کننده در جبهه 70 درصد آنها عضو انجمن اسلامی بودند و با تکیه برخط ولایت این راه را ادامه دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال 1370 دانش آموزان شرکت کننده یزد در جبهه 90 درصد عضو انجمن اسلامی بودند که اوج مبارزه در دبیرستان کیخسروی یزد انجام شد.

وی اتحادیه انجمن های اسلامی را از بدو پیروزی انقلاب دست نخورده دانست که با توجه به فرمایش حضرت آقا انجمن اسلامی با تکیه بر تهلیل سیاسی گرایش خاصی به چپ و راست ندارد.

در ادامه "حسین میرشریف" مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان، نیرو سازی و جریان سازی را دو رکن اتحادیه انجمن های دانش آموزی دانست که اصلی ترین هدف آن تربیت نیروی انقلابی ست.

میرشریف آمار دانش آموزان عضو اتحادیه سال گذشته را در دوره دوم متوسطه 5000 و در دوره اول متوسطه 1000 نفر اعلام کرد که در این میان کیفی سازی دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار