مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان

آمارها حکایت از آن دارد که محرومیت، مانعی برای توسعه نیست

گرگان (پانا) - پس از بررسی نقاط قوت و ضعف شهرستان مراوه تپه ، آمارها حکایت از آن دارد که محرومیت مانعی برای توسعه نیست.

کد مطلب: ۸۶۳۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آمارها حکایت از آن دارد که محرومیت، مانعی برای توسعه نیست

بیست و یکمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان گلستان با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گلستان، برگزار گردید.

احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان، در این جلسه اظهار داشت: محرومیت شهرستان مراوه تپه، سبب شده است تا در راستای عدالت، نگاه خوبی به این شهرستان در سال های گذشته صورت پذیرد و این امر قطعاً به واسطه تلاش‌های مدیران زحمتکش این شهرستان بوده است.

وی یکی از مهمترین ویژگی ها و محسنات آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه را وجود نیروی انسانی جوان و با انگیزه در این شهرستان ذکر نمود.

گوهری راد در ادامه از ورود خیرین مدرسه ساز به شهرستان مراوه تپه به عنوان یک اتفاق مبارک یاد کرد و گفت: ۴۰ درصد پروژه‌های آموزشی در این شهرستان توسط خیرین در حال ساخت است. وی از مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه خواست تا تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه ها، مراکز علمی، بسیج سازندگی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها منعقد نماید تا از قابلیت های این دستگاه ها برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی در شهرستان استفاده نماید.

توجه به وضعیت دانش آموزان عشایری از دیگر نکاتی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه مورد تاکید قرار داد.

گوهری راد در ادامه افزود: برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید همگی تلاش و جدیت داشته باشیم زیرا حتی وجود یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل یک نقصان بزرگ برای ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه اظهار داشت: باید با استفاده از فناوری‌های نوین و به ویژه ویدئوکنفرانس تلاش نماییم تا دانش آموزان از آموزش مطلوب محروم نگردند و انتظار دارم تا برای دروس آسیب پذیر به ویژه برای دانش آموزان شبانه روزی از طریق ویدئو کنفرانس و توسط اساتید مجرب کلاس‌های آموزشی برگزار گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با توجه به سکونت بالای دانش آموزان در مدارس شبانه روزی اظهار داشت: باید تلاش نماییم تا از طریق کلاس های مشاوره برای این دانش آموزان اقدامات مشاوره ای صورت پذیرد.

حضرتقلی حاجیلی دوجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از رویکرد تعاملی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان و نگاه عدالت محور حوزه های مختلف آموزش و پرورش استان به شهرستان مراوه تپه، گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش این شهرستان ارائه نمود.

وی اظهار داشت: مراوه تپه از نظر وسعت به‌عنوان دومین شهرستان در بین شهرستان‌های استان گلستان است و ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان، روستایی است و دارای دو شهر مراوتپه و گلیداغ است.

دوجی تعداد مدارس این شهرستان را ۱۴۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانش آموز است که با احتساب دانش آموزان پیش دبستانی آمار دانش آموزان به ۱۳ هزار و ۲۷۳ نفر می‌رسد که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش حدود هزار نفری را نشان می دهد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه افزود: سیاست ما در این شهرستان، استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی است و با این رویکرد، مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدیران مدارس به عنوان یکی از کلیدی ترین سیاست های ما در آموزش و پرورش شهرستان است.

دوجی افزود: شهرستان مراوه تپه در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، رتبه دوم استان را داراست و در اجرای برنامه تدبیر نیز رتبه اول استان را کسب نموده است که این مهم نتیجه برگزاری چهل کارگاه آموزشی در دوره ابتدایی است. وی ادامه داد در دوره متوسطه اول نیز این شهرستان رتبه دوم استان را کسب نموده است و گروههای آموزشی این شهرستان در چهار درس رتبه اول استانی را کسب نموده و در مجموع دروس نیز، رتبه پنجم استانی را کسب نموده اند

دوجی ادامه داد: پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول در این شهرستان ۹۳.۹۴ صدم درصد است.مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه ادامه داد: در کنکور سراسری امسال، ۷۵ دانش آموز از شهرستان مراوه تپه در رشته‌های مختلف پذیرفته شدند که از این تعداد 2 نفر در رشته پزشکی و ۲۵ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که نتایج از روند صعودی آمار قبولی ها در کنکور حاکی است و همچنین در نمرات امتحان نهایی خرداد ۹۷ نیز شهرستان مراوه تپه ۷.۳۱ رشد را نشان می دهد.

دوجی در ادامه گفت: ۱۴ درصد دانش آموزان شهرستان مراوه تپه در مدارس غیر دولتی و خرید خدمات مشغول به تحصیل هستند و برای اولین بار مرکز اختلالات یادگیری در شهرستان مراوه تپه افتتاح شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه افزود: در زمینه فعالیت های زیر مجموعه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز عملکرد شهرستان به گونه‌ای بوده است که همواره در ردیف رتبه های برتر استان بوده است که صرفه جویی و مدیریت در منابع دلیلی برای کسب رتبه های برتر بوده است و همه این موارد سبب شده است تا ما در شهرستان مراوه تپه مشکلات مالی چندانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه اسکان فرهنگیان در شهرستان مراوه تپه، امسال شاهد رشد ۵۲ درصدی بوده ایم. وی ایجاد دو پایگاه برای اسکان همکاران در شهرستان مراوه تپه را از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش این شهرستان ذکر نمود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه از افتتاح زمین والیبال سرباز و ایجاد سالن چند منظوره ورزشی به عنوان مهم ترین اقدامات در زمینه گسترش فضاهای ورزشی یاد نمود.

وی ادامه داد: شهرستان مراوه تپه همواره سعی نموده است تا در مسابقات فرهنگی و هنری حضور فعال و موثر داشته باشد و همین امر سبب کسب رتبه های فراوان توسط دانش آموزان این شهرستان شده است.

دوجی افزود: در زمینه اعزام دانش آموزان به راهیان نور این شهرستان رتبه سوم را در بین تمام شهرستان‌های استان کسب نموده است.

مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه در ادامه گفت: ۱۰۰ درصد املاک آموزش و پرورش این شهرستان دارای اوراق مالکیتی است که در سیستم‌های نظارتی ثبت شده است.

دوجی در زمینه آسیب های اجتماعی نیز اظهار داشت: خوشبختانه مشکل آسیب های اجتماعی نگران کننده که در این شهرستان وجود داشت برطرف شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در زمینه جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز اتفاقات بسیار ارزنده ای در شهرستان اتفاق افتاده است و ما برای اولین بار توانستیم باکمک یک خیر مدرسه ساز از خود شهرستان مراوه تپه پروژه‌ای را به ثمر برسانیم .وی از ایجاد یک مدرسه شش کلاسه برای دانش‌آموزان استثنایی که با مشارکت معلمان شهرستان در حال ساخت است به عنوان یکی دیگر از خلاقیت های آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه یاد نمود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه ادامه داد: در ابتدایسال برای شناسایی دانش آموزان بی بضاعت تلاش فراوانی نمودیم به گونه‌ای که توانستیم در قالب دو گروه الف و ب دانش آموزان را شناسایی و دسته بندی نماییم که در گروه الف تعداد ۱۰۲۴ نفر دانش آموز و در گروه ب تعداد ۸۲۴دانش آموز شناسایی شدند که از ظرفیت سایر ادارات برای تامین لوازم التحریر و نیازهای آموزشی این دانش آموزان در ابتدای سال استفاده نمودیم.

سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، تراکم بالای دانش آموزی در مدارس شبانه روزی، بلاتکلیفی روستاهای طرح کوچک و کمبود نیروی آموزشی خانم از مهمترین مشکلات آموزشی شهرستان مراوه تپه ذکر شد.

دوجی ادامه داد: در سال گذشته ۵ هکتار زمین با کمک اداره منابع طبیعی برای اردوگاه دانش آموزی اختصاص داده شد که انتظار داریم تا با همراهی و همگامی دستگاه‌های مختلف بتوانیم این اردوگاه را در شهرستان ایجاد نماییم.

وی همچنین از تخریبی بودن کانون فرهنگی تربیتی و نداشتن هنرستان به عنوان دو معضل آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه یاد نمود و خواستار توجه ویژه به این موارد شد

در ادامه این جلسه اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تشکر از اقدامات صورت پذیرفته در این شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه پرداختند که مهمترین موارد عبارت بود از: ضرورت ایجاد کانون فرهنگی و تربیتی، سیر نزولی آمار تخلفات کارکنان اداری در شهرستان، هدف گذاری برای رشد آمار قبولی دانش آموزان در کنکور آتی، تمجید از مدیریت مطلوب و مناسب شهرستان مراوه تپه در زمینه منابع و نیروی انسانی و تعامل بسیار سازنده با اداره کل.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار