جلسه شورای آموزش و پرورش در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

گرگان (پانا) - با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، جلسه شورای آموزش و پرورش در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای آموزش و پرورش در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان(سمپاد) ، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، قرجه طیار نماینده مردم شهرستان گنبد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

مهاجرانی در این جلسه از احداث باشگاه دانش پژوهان جوان در این شهرستان و نیز راه اندازی کارسوق صادرات کشاورزی به مرکزیت گنبد کاووس در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

مهاجرانی در ادامه به اصلاح رویکرد در سیستم آموزشی در سمپاد، نوید داد. در این راستا توجه به وظایف فردی و اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی، اصلاح سبک های مدیریتی اشاره نمود. وی توجه به مهارت های دست ورزی، توجه دانش آموزان به سلامت خود، دیگران و محیط زیست را از اولویت های جدید در مسیر اصلاح این رویکرد اعلام نمود و در بخشی از سخنان خود، هدف از برگزاری المپیاد را کمک به گسترش دانش برشمرد.

مهاجرانی از تبدیل مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد و در ادامه توسعه اقتصاد آموزشی را از برنامه ها و اولویت های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد.

گفتنی است، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و دانش پژوهان جوان از مراکز سمپاد شهرستان گنبد کاووس دیدار نمود. وی در این دیدار ورود به حوزه سلول های بنیادی را از مدیران این مراکز خواستار شد.

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش مشارکت اولیا در اداره آموزش و پرورش است. وی آگاه سازی اولیا و دانش آموزان را در خصوص تشکیل پایه دوازدهم و نحوه و نوع برگزاری کنکور سراسری را خواستار شد. گوهری راد استفاده از ظرفیت طرح ایران مهارت در راستای ایجاد زمینه فکری یادگیریِ حداقل یک مهارت برای دانش آموزان را تبیین نمود. وی درخصوص حرکت به سوی اقتصاد پایدار که موجب حفظ وضعیت فعلی گردد و حفاظت خودکار در آموزش و پرورش شود را از اولویت های آموزش و پرورش برشمرد.

گوهری راد تصریح کرد: در راستای اجرای بند (هـ) تبصره 9 قانون بودجه سال 97 مبنی بر ساماندهی و بهینه سازی بخشی از فضاهای آموزشی از ظرفیت شورای آموزش و پرورش است. وی در ادامه گفت: توجه به دانش آموزان بازمانده از تحصیل خصوصا دانش آموزان دختر از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است و آگاه سازی خانواده ها در ممانعت از تحصیل فرزندان، همکاری و همیاری کلیه اعضای شورای آموزش و پرورش می طلبد.

امین قربان صادقی نماینده مدیران استعدادهای درخشان و رئیس آموزشگاه استعدادهای درخشان دوره دوم شهرستان گنبد کاووس نیز در این جلسه گفت: به دانش آموزان مراکز ملی پرورش استعدادهای درخشان باید توجه شود. وی تامین فضای آموزشی بر مبنای نوع آموزش در این مراکز و اختصاص نیروی اداری متناسب با خدمات آموزشی ارائه شده در این مراکز را را خواستار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار