پیام مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به مناسب هفته پیوند اولیا و مربیان

گرگان (پانا) - احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به مناسب هفته پیوند پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به مناسب هفته پیوند اولیا و مربیان

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به مناسب هفته پیوند پیامی منتشر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

به نام خداوند نعمت دهنده ی رحم گستر

مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی است که امر تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را به عهده دارد. تعالی بخشیدن به اهداف و کارکرد های مدرسه به منظور تربیت نسلی پویا، خلاق، پرامید و دین مدار در قالب تعامل دو نهاد خانه و مدرسه امکان پذیر است و بدون شک تعامل فکری و عملی والدین با اولیای مدرسه، موجب همگرایی، هم افزایی و در نتیجه افزایش توان فکری و اجرایی مدیریت مدرسه شده و برآیند آن تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش و پیدایش نسلی کار آمد و موفق در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رویکرد اصلی آموزش ‌و پرورش در حوزه‌ی مشارکت والدین در مدارس؛ ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای مشارکت‌های همه‌جانبه‌ی خانواده ها به‌ویژه در زمینه: مشارکت‌های فکری، مشورتی، تخصصی و مهارتی است.

بدون تردید حضور خیل عظیم والدین دارای دانش، تخصص‌ و مهارت‌های متنوع، فرصت مغتنمی برای رفع مشکلات ‌و ارتقای کمّی و کیفی امور مدارس است و سازماندهی والدین علاقه‌مند بر اساس دانش و تخصص‌ در کارگروه‌های تخصصی و مهارتی، تدبیری عالمانه و مشارکت‌جویانه‌ است که آموزش ‌و پرورش را در حصول به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت یاری خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان و قدردانی از زحمات اعضای محترم انجمن اولیا ومربیان مدارس و با اعتقاد به این که تعامل خانه و مدرسه تعاملی دو سویه برای تربیت نسلی پویاست امید آن دارم تا در سایه‌ی همدلی‌ و همراهی این دو نهاد مقدس بستری مناسب برای آموزش‌و پرورش بهینه‌ی فرزندان عزیز کشورمان فراهم آید و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان و شهروندان اندیشمند برای ایران اسلامی موفق و پیروز باشد.

احسان گوهری راد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار