کاهش ۲۸درصدی میزان حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست

تهران (پانا) - آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

کد مطلب: ۸۶۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۲۸درصدی میزان حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست

به گزارش روابط هعمومی سازمان محیط زیست، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم مدیریتی در سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت و حمایت از عرصه‌های طبیعی خصوصاً جنگل‌ها ومراتع کشور در مقابله واطفای حریق آن است.

به همین منظور در سنوات گذشته و در سال جاری اقدامات و گام‌های موثری در جهت پیشگیری ومقابله با حریق برداشته شده که از جمله آن می‌توان به تشکیل تیم‌های واکنش سریع در استان‌ها وستاد وهماهنگی با ارگان‌های مرتبط با توزیع تجهیزات تخصصی پیشگیری ومقابله با حریق در استان‌ها با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد.

همچنین پایش مستمر مناطق تحت مدیریت توسط نیروهای اجرایی ، آموزش وفرهنگ‌سازی جوامع محلی داخل مناطق ومشارکت سمن‌ها وجوامع محلی به منظور پیشگیری ومقابله با حریق،اسکان مسافران در محل‌های از پیش تعیین شده و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص استفاده صحیح از طبیعت از دیگر اقدامات سازمان برای مقابله واطفای حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

فرهنگ سازی واعلام قوانین ومجازات‌های مرتبط با حریق در مناطق تحت مدیریت منطبق با قوانین ومقررات کشور واطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، استقرار چادر آتش‌بان در نقاط حساس مناطق تحت مدیریت، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند برای پیشگیری ومقابله با حریق و همکاری با واحدهای دانش بنیان استفاده از بالگرد وخدمات هوایی در شناسایی واطفای حریق در استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، فارس،کرمانشاه ،مازندران،گلستان از جمله فعالیت‌های سازمان برای حفاظت از عرصه های طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار