انتشار اطلاعات شهرسازی گام سوم شورا در ایجاد شفافیت

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی را گام سوم در مسیر شفافیت و جلوگیری از فساد و تخلفات دانست.

کد مطلب: ۸۶۲۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
انتشار اطلاعات شهرسازی گام سوم شورا در ایجاد شفافیت

سید محمود میرلوحی، انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی را گام سوم در مسیر شفافیت و جلوگیری از فساد و تخلفات دانست و گفت: پس از ایجاد سامانه شفافیت و تصویب طرح تعارض منافع، موضوع انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی سومین گام در مسیر ایجاد شفافیت در شهرداری تهران بود که برداشته شد. البته باید گام‌های دیگری نیز تا رسیدن به اثربخشی مطلوب در این حوزه برداشته شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: امروز در کشور دستگاه‌های نظارتی کمی وجود ندارد اما وضعیت کنونی کشور را می‌بینیم از این روی برداشتن گام‌های موثر در حوزه نظارت ضرورت دارد.

وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفاتی که در نتیجه انتشار این اطلاعات از سوی مردم شناسایی و اعلام می‌شود گفت: موضوعی که در این طرح دنبال شد تنها انتشار اطلاعاتی برای ذی‌نفعان بوده است و این در حالی است که موضوعات قانونی همچون کمیسیون های ماده 100 و طرح تفصیلی شهر تهران تکلیف را مشخص کرده است.

میرلوحی مزیت این طرح را انتشار اطلاعات برای همه مردم دانست و گفت: کمبود اطلاعات راه را برای سوء استفاده متخلفان باز می‌کند و این انتشار اطلاعات می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: زمانی که اطلاعات دقیق نهایی مشخص باشد می‌تواند نشان دهد که یک ساختمان در نهایت باید با چه مشخصاتی تکمیل شود و زمانی که فردی تخلف کند این موضوع را می‌تواند نشان دهد که نایب شهردار چشمش را بر روی تخلفی بسته است.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا اظهار کرد: گاهی اوقات دستگاه‌هایی که خود باید از شهر صیانت می‌کردند بیشترین تخلف را انجام داده‌اند که با اطلاع‌رسانی عمومی، تخلفات در منظر عمومی نمایان می‌شود.

وی گفت: گام چهارم در مسیر شفاف‌سازی می‌تواند تدوین راهکاری برای کاهش تخلفات به مفهوم واقعی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار