مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

مشارکت یکصد دانش آموز در برنامه پارا المپیک

بیرجند(پانا) ـ بیش از یکصد دانش آموز با نیازهای ویژه در هشتمین دوره برنامه های پارا المپیک دانش آموزان استثنایی استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۶۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت یکصد دانش آموز در برنامه پارا المپیک

محمد علی واقعی در حاشیه مراسم نمادین برگزاری این مسابقات اظهار کرد: تقویت روحیه ورزشکاری و جوانمردی، بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان با نیازهای ویژه، کسب تجربه، نشاط و بهبود روابط دوستانه دانش آموزان از مهم ترین اهداف این برنامه ها به شمار می رود.

وی، با اشاره به انجام بازی های نمادین ورزشی، طناب کشی، طناب زنی و حلقه در حاشیه این برنامه ها تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان مشارکت دانش آموزان با نیازهای ویژه در هشتمین دوره برنامه های پارا المپیک خراسان جنوبی نسبت به دوره قبل 30 درصد رشد داشته باشد.

واقعی مقدم اضافه کرد: برنامه های ویژه هفته پارا المپیک از امروز به مدت شش روز در مدارس و مراکز استثنایی استان برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از کسب 4 عنوان بر تر کشور توسط دانش آموزان دختر و پسر با نیاز ویژه استان در مسابقات مختلف ورزشی خبر داد و افزود: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان پسر کم توان ذهنی استان موفق به کسب عنوان سوم و مدال برنز فوتسال کشور شدند.

وی، با اشاره به کسب مدال برنز و نقره مسابقات بوچیای کشور توسط دانش آموز قنبری در دو سال پیاپی، ابراز داشت: همچنین دانش آموزان دختر ناشنوای استان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره کشور در رشته تنیس شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 دانش آموز دختر و پسر با نیاز های ویژه به طور رسمی در ورزش قهرمانی و در رشته های فوتسال کم توان جسمی و ذهننی، دو ومیدانی، تنیس ناشنوا، شطرنج نابینا و کم بینا و بوچیا جسوی و ذهنی فعالیت می کنند.

گفتنی است در حال حاضر یک هزار و 513 دانش آموز با نیازهای ویژه در 27 مدرسه مشغول تحصیل می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار