مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

هزینه کرد 265 میلیونی برای اجرای طرح وارنیش

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح وارنیش در مدارس دوره های اول و دوم ابتدایی قریب 265 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شد.

کد مطلب: ۸۶۲۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هزینه کرد 265 میلیونی برای اجرای طرح وارنیش

محمد علی واقعی با اشاره به اجرای نمادین این طرح در آموزشگاه شاهد سمیه بیرجند، اظهار کرد: 88 هزار و 466 دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی استان از مزایای این طرح برخوردار شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد رشد دارد..

وی؛ با بیان این مطلب که این طرح 2 بار در طول سال تحصیلی اجرا می شود، تصریح کرد: مرحله نخست اجرای طرح فلوراید تراپی در مهر ماه و مرحله بعدی در سال آینده در اردیبهشت یا خرداد ماه اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به مقاوم تر شدن 25 تا 75 درصدی دندان های دانش آموزان با انجام فلوراید تراپی، ادامه داد: علی رقم برداشت های غلط عوام، فلوراید ماده سالم و بهداشتی است که کمک شایانی به بهداشت دهان و دندان دانش آموزان کرده و از دندان ها در مقلبل پوسیدگی محافظت می نماید.

واقعی؛ اضافه کرد: با اجرای طرح وارنیش؛ آمار دندان پوسیده دانش آموزان از 1/9 در سال تحصیلی 91 به 1/2 در سال 95 کاهش پیدا کرده است که این خود حکایت از اجرای موفقیت آمیز فلوراید تراپی در مدارس خراسان جنوبی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار