پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان

رشت(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان در مهرماه سال 97، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، در متن پیام نادر جهان آرای ، آمده است:

باسمه تعالی

ستایش بی حد پروردگار جهانیان را سزاست و درود و سلام نثار بهترین آفریدگان خدا، حضرت محمّد (ص) و خاندان پاک او، و سلام و درود بر همکاران محترم، والدین گرامی و دانش آموزان عزیز به یقین کمال آدمی تنها در گرو دانش است که آدمی همواره با این ویژگی بسان ملائک می شود و مُرکَّبِ قلمش منزلتی برتر از خون شهیدان می یابد و خواب یک شب او بر هفتاد سال عبادتِ یک عبادت پیشه برتری می یابد و چه بزرگ و والاست چنین مرتبتی!

چه زیبا فرمودند امام علی (ع) : « همه شما خانواده خدایید و خدای سبحان سرپرست و کفیل خانواده خود خواهد بود»، آری انسان ها خانواده ای یگانه اند که خانواده خدایی خوانده می شوند. مسئولیت در برابر انسان در حقیقت مسئولیت در برابر خداست. لذا با توجه به اهمیت حیاتی کانون مقدس خانواده در رشد شخصیت افراد و اعتلای فرهنگ جامعه به منظور تحکیم پیوند اعضای این گروه بنیادین اجتماعی و پیشگیری از هرگونه آسیب های روانی و اجتماعی، ترویج ارزش های دینی و اسلامی و الگوهای مطلوب آموزشی و تربیتی ضروری است.

خانواده دانا مهم ترین نقش را در زمینه سازی رشد و تحول فرزندان برعهده دارد، اولیای محترم دانش آموزان در همراهی هدفمند خود با مدرسه به ویژه در پشتیبانی و اجرای طرح های تربیتی، تصمیم گیری، برنامه ریزی و ارزشیابی از برنامه ها و اقدامات فرایند تربیت، باید مشارکت فعال داشته باشند.

عزم جدی در تعلیم و تربیت فرزندان و شکوفایی آنان محقق نخواهد شد مگر با روابط و تعامل مؤثر دو نهاد مقدس خانواده و مدرسه. آنگاه که میان خانواده و مدرسه و همه عوامل مؤثر در تعلیم و تربیت دانش آموز ارتباطی معنوی و پیوندی هدفمند بوجود آید، به یقین دانش آموز توانای امروز سازنده جامعه فردا خواهد بود. بنابراین همدلی و تعامل مؤثر میان دوکانون اصلی تعلیم و تربیت در ایجاد هماهنگی، اتخاذ رویه های یکسان و تسهیل در تعلیم و تربیت دانش آموزان حائز اهمیت است، لذا انجمن اولیا و مربیان مدارس به عنوان بستری مناسب برای یکسان سازی روش های تربیتی اولیا و مربیان را فراهم نموده است.

انتظار می رود والدین محترم به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس در فعالیت های کارگروه های تخصصی و مهارتی، نقشی مؤثر و فعال را ایفا نمایند و بی تردید انجمن های اولیا و مربیان قادرند با توجه به نوع ساختار و مأموریت های خود، نقشی مهم در جهت بهره گیری از ظرفیت ها و منابع موجود جامعه، به منظور بهبود شرایط و اقدامات تربیتی فراهم نمایند.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، از اهتمام ویژه شما همکاران ارجمندم که با مدیریت هوشمندانه و استفاده بهینه از منابع موجود در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین شده که منتج به افزایش سطح توانایی های والدین گرامی در ایفای نقش تربیتی شان می شود تشکر و قدردانی نموده، امیدوارم پیوند این دو رکن مقدس خانه و مدرسه با عزم راسختان بیش از پیش با تربیت انسان هایی در تراز جهوری اسلامی ایران را فراهم نمایید.

امید است در سالی که مزین به شعار « حمایت از کالای ایرانی » است، بتوانیم با نصب العین قراردادن رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رویکردهای دولت تدبیر و امید و بر اساس چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با بهره گیری از ظرفیت های خوب اولیای گرامی دانش آموزان، شاهد رشد و بالندگی فرزندان عزیز گیلان زمین باشیم و بتوانیم با تعامل همه جانبه اولیا و مربیان، دانش آموزی توانا، پویا، خلاق، سالم، صالح و ولایت مدار تربیت نماییم. در خاتمه برای همه شما عزیزان در این امر خطیر آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار