در مراسم افتتاح مدرسه شهدای دانایی

وزیر آموزش و پرورش: نبودتفاوت میان دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی افتخار ما است

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش، تحصیل دانش‌آموزان اتباع غیرایرانی را در مدارس ایران و نبود تفاوت میان آن‌ها با دانش‌آموزان ایرانی را یک افتخار برای ایران و جمهوری اسلامی توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: نبودتفاوت میان دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی افتخار ما است

سید محمد بطحایی در مراسم افتتاح دبستان 6 کلاسه شهدای دانایی در جوادآباد ورامین با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و شادی روح شهدای افغانستان و همه کسانی که در سراسر دنیا مورد ظلم واقع شده‌اند، گفت:‌ «درست است که امروز یک دبستان شش کلاسه افتتاح می‌شود اما تک‌تک این کلاس‌ها مسیر جدیدی را برای معرفت انسان‌ها می‌گشاید و زندگی دنیا و آخرت را آباد می‌کند به همین خاطر من از همه کسانی که در احداث این فضاها سهیم هستند، سپاس‌گزاری می‌کنم.»

او ادامه داد:‌ «با لطف خداوند و کمک خیرین امسال 8 هزار کلاس درس جدید در مهرماه شروع به کار کرد و تا پایان سال هم 2 هزار کلاس درس جدید دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود. این در حالی است که در مهر سال گذشته این کلاس‌ها 5 هزار فضا بود اما خیران علی‌رغم مشکلات اقتصادی پا پیش گذاشتند و 8 هزار کلاس درس با دست این نیکوکاران در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «این برای ما افتخار است که دانش‌آموزان در سنین تحصیل در این کشور در سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند و هیچ تفاوتی بین دانش آموزان اتباع و ایرانی وجود ندارد. دانش‌آموزان اتباع در یک سوم مدارس کشور ما در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند که تقریباً در هیچ کشوری حتی کشورهای اروپایی که فریاد حقوق بشر آن‌ها گوش دنیا را کر کرده است چنین فضایی وجود ندارد. حتی در بعضی از کشورها فضای زندگی اتباع و غیراتباع را هم از هم جدا می‌کنند.»

بطحایی گفت:‌ «هیچ فرقی بین اتباع هیچ کشوری با دانش‌آموز ایرانی در استفاده از نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد. ما هیچ منتی سر کسی نمی‌گذاریم بلکه این را یک توصیف و افتخار برای خود می‌دانیم و سعی می‌کنیم تا بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری و آموزه‌های دینی‌مان این مسیر را بهتر هم دنبال کنیم.»

او افتتاح مدرسه شهدای دانایی را یک نماد از رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت:‌ «آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا پله‌های تحول را یک به یک طی کند و به تحول دست پیدا کند.»

وزیر آموزش و پرورش نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل در مسیر تحول دانست و افزود: «نیروی انسانی باید شایستگی لازم را داشته باشد و نیز دارای انگیزه باشد. ما، مسئولان آموزش و پرورش همواره به این امر مهم باید توجه کنیم تا شایستگی نیروی انسانی افزایش پیدا کند و انگیزه لازم نیز برای استفاده از این شایستگی در نظام تعلیم و تربیت به وجود بیاید.»

بطحایی ادامه داد:‌ «در مسیر اول تغییر و تحول مدیریت آموزشی را مورد توجه قرار داده‌ایم و رویکرد ما مدرسه‌محوری است تا بتوانیم ضمن ارتقای شایستگی انگیزه نیروها را هم برای خدمت به آموزش و پرورش بالا ببریم.»

او در ادامه از اصحاب رسانه هم برای انتقال پیام آموزش و پرورش به جامعه تشکر کرد و گفت‌: «به جامعه ما دائماً باید این نشانه برسد که آموزش و پرورش دروازه عبور و گذر به توسعه‌یافتگی و عاقبت به خیری در این دنیا و آخرت است. جامعه و افکار عمومی باید توجه جدی به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت داشته باشند امیدواریم همواره شاهد افتتاح چنین فضاهایی در ماه‌ها و سالهای پیش رو باشیم و به هدفی که سند تحول بنیادین برایمان تعیین کرده است نزدیک شویم.»

سیدمحمد بطحایی بعد از افتتاح این مدرسه در کلاس دانش‌آموزان هم حاضر شد و با بچه‌ها درباره شرایط این مدرسه و مدرسه قبلی آنها صحبت کرد. دانش‌آموزانی که همگی امکانات مدرسه جدید خود را از مدرسه قبلی بهتر می‌دانستند. وزیر آموزش‌وپرورش از بچه‌ها درباره مهربانی آنها پرسید و از آنها خواست همیشه با هم مهربان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار