رئیس سازمان زندان‌ها: انتقال کامل زندانیان تهران از البرز به‌زودی انجام می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان زندان‌ها گفت طرح انتقال زندانیان تهران از استان البرز در آینده نزدیک به صورت کامل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۲۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان زندان‌ها: انتقال کامل زندانیان تهران از البرز به‌زودی انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها، علی‌اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به وضع زندان‌های این استان گفت: 84 درصد از افرادی که با جرم سرقت وارد زندان شدند علت ارتکاب به جرم را فقر و بیکاری عنوان داشتند که این مساله ضرورت ایجاد زیرساخت‌های اشتغال در استان را تاکید می‌کند.

مشاور رئیس قوه قضاییه بیان کرد: طبق آخرین آمار تعداد زندانیان متهم و تعیین تکلیف نشده استان 30 درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاست و در 7 سال گذشته شاهد کاهش 20 درصدی جرائم مواد مخدر در این استان بودیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به بخشنامه ساماندهی وضع زندانیان گفت: از سال ۹۴ آمار تعداد ورودی زندانیان سیر نزولی داشته است. در حوزه جرم‌شناسی نیازمند بازنگری در قوانین قضایی هستیم تا تورم عناوین محرمانه را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده زندانیان گفت: باید فرهنگ گذشت و ایثار و دستگیری از خانواده‌های زندانیان را در جامعه نهادینه کنیم.

جهانگیر با برشمردن اقدامات ضروری در زندان‌های البرز اولویت اول را توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها ایجاد بسترهای اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیان و توسعه حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده زندانیان را دو محور عمده اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: در دوره مدیریت جدید استان این دو محور با جدیت پیگیری و نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار