رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند خبرداد:

اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ  رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بااشاره به اجرای این طرح درمدارس گفت : وارنیش فلوراید از 25 تا 75 درصد ، مقاومت دندان را نسبت به پوسیدگی افزایش می دهد و امروز برای ارتقای سلامت در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.

کد مطلب: ۸۶۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس خراسان جنوبی

ویدا احمدی پیما رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند این طرح از سال 94 در خراسان جنوبی آغاز شد و هر سال در 2 نوبت برای دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی اجرا می شود.


ویدا احمدی پیما بیان کرد: وارنیش فلوراید از 25 تا 75 درصد مقاومت دندان را نسبت به پوسیدگی افزایش می دهد و امروز برای ارتقای سلامت در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.


وی گفت: براساس تحقیقاتی که از سال 91 تا 95 انجام شد، حدود 1،9 درصد دندان های دانش آموزان 12 ساله پوسیده یا کشیده شده بود و این آمار پس از استفاده از وارنیش فلوراید در سال 95 به 1.2 رسید.


احمدی پیما تصریح کرد: برای هر دانش آموز در این طرح سه هزار تومان هزینه شده است که امیدواریم 100 درصد دانش آموزان از وارنیش فلوراید بهره مند شوند.


هدف از اجرای طرح وارنیش فلوراید، کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان است.


بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا 40 درصد جلوگیری کرد.


آیین آغاز اجرای طرح سلامت دندان و دهان در دبستان شاهد سمیه بیرجند با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار