قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند

تهران (پانا) - برگزیدگان مسابقه‌های قصه‌گویی در سه استان بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند و نفرات برتر به مراحل بعدی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه پیدا کردند.

کد مطلب: ۸۶۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت‌های داوری این رویداد فرهنگی هنری این روزها در استان‌های مختلف کشور پس از شنیدن قصه‌های شرکت‌کنندگان بخش‌های تخصصی جشنواره، برگزیدگان دو بخش «دختران و پسران 14 تا 18 سال» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» را مستقیم به مرحله کشوری این رقابت معرفی می‌کنند اما شرکت‌کنندگان بخش «زنان و مردان بالای 18 سال» برای رسیدن به مرحله پایانی باید رقابت‌های مرحله منطقه‌ای را نیز پشت‌سر بگذارند.

بر اساس این گزارش مرحله استانی این رقابت در استان بوشهر در سالن اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد و گروه داوری متشکل از مهشید جهازی، سمیه رسولی و زهرا جهان‌افروزیان پس از شنیدن قصه‌ها، نگار بهرسی از خورموج با «قصه بیژن و منیژه» را به عنوان نفر اول در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال و امیرحسام مسعودی از بوشهر با قصه «نبرد رستم و اسفندیار» و نیوشا تنگسیری از بوشهر با قصه «طومار نقالی» را به عنوان نفرات دوم و سوم این بخش معرفی کردند.

همچنین در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، به ترتیب نگار مکاریان از بوشهر با قصه «نبرد رستم و اشکبوس»، زهرا میرزایی‌خواه از اهرم با قصه «چه خانه زیبایی»، طوبی شیرکانی از خورموج با قصه «رییس علی»، نرگس رومینا از بوشهر با قصه «آرزوی گلی» و وحید بهزادی از برازجان با قصه «پادشاه دست طلا» به عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند تا در ادامه با برگزیدگان استان‌های منطقه 3 شامل استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در خوزستان به رقابت بپردازند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم شهناز دشتیان از بوشهر با قصه «دی زنگرو»، عیسی گله‌گیریان از دیلم با قصه «عمو بسم‌اله» و فاطمه سعادتمند از بوشهر با قصه «جیک جیکینا» سه نفر اول بودند که به مرحله ملی راه پیدا کردند.

همچنین در مراسم پایانی مسابقه قصه‌گویی استان بوشهر از ژاله بحرینی‌مطلق با قصه «تونبولو»، فاطمه ارشادی با قصه «آیوگا» و محبوبه نخعی با قصه «لحاف آبی» که در بخش زنان و مردان شرکت کرده بودند، قدردانی شد.

این گزارش می‌افزاید در استان کرمانشاه «منیژه‌السادات حسینی، وحید خسروی و فرانک گلشن‌پور» داوری بخش مردان و زنان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را و «فرانک حیاتی، بهشته قطبی و ناهید مصطفایی» داوری بخش کودک و نوجوان مسابقه قصه‌گویی کانون این استان را بر عهده داشتند.

بر اساس اعلام هیات داوران مسابقه قصه‌گویی استان کرمانشاه فائزه امیری با قصه «یک گربه و پنج موش»، نازنین منوچهری با قصه «دریا از چشمان تو شروع شد» و فرانک سعیدی با قصه «عصاره مهربانی» به عنوان نفرات برتر در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال انتخاب شدند و به مرحله ملی راه یافتند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، رامین رستمی با قصه «آب که از سر گذشت»، فرانک حیاتی با قصه «کلاغ خنزر پنزری»، بهشته قطبی با قصه «میمون و موز»، مهناز افشاری با قصه «راز خوشبختی» و رحمت غلامی با قصه «آبی» 5 نفر اول شناخته شدند تا با راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای، با سایر استان‌های منطقه 2 کشوری شامل ایلام، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی و قم رقابت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار