شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تشکیل جلسه داد

شهرری(پانا) - شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست فرماندار ری و با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۸۶۲۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تشکیل جلسه داد

جمالی پور در این جلسه با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: هفته فرهنگی ری از ۱۸ تا ۲۳ آذرماه با هدف شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه برگزار می شود.

وی در این باره تصریح کرد: هم اکنون کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه ۲۰، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، اداره تبلیغات اسلامی و مسئول فرهنگی آستان عبدالعظیم (ع) در این زمینه تشکیل شده است.

جمالی پور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ری ادامه داد: دانشگاه ها درهفته فرهنگی ری وارد عمل شوند و با برگزاری همایش در حوزه کاری خود، تمامی ظرفیت های این شهر را به مردم نمایش دهند، ضمن اینکه دستگاه های اداری شهرستان ری باید در این زمینه هم افزایی بیشتری داشته باشند.

سپس حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در پویایی و نشاط جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارند و بایستی از هر فرصتی برای تقویت این پتانسیل ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی هر شهری باید با ارزش ها و فرهنگ آن منطقه سنخیت داشته باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت بین اجرای برنامه های فرهنگی خلل وارد می شود و در نتیجه توسعه شهر هم به کندی پیش می رود.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: این منطقه همواره مهد فرهنگ و هنر بوده و هنرمندان شاخصی در زمینه شعر و ادب از گذشته تاکنون در ری فعالیت داشته اند که نیاز است تا این ظرفیت ها بیشتر شناسایی و تقویت شوند.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار