افزایش ۷ میلیون متر مکعبی مصرف روزانه گاز طبیعی در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- رییس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: به دنبال کاهش دما میزان مصرف روزانه گاز طبیعی در استان نزدیک به ۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۶۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷ میلیون متر مکعبی مصرف روزانه گاز طبیعی در آذربایجان غربی

محمد صبوری سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با کاهش دما و افزایش میزان استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز در استان میزان مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی، بخش عمومی و صنایع کوچک نزدیک به ۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه در مجموع ۹۰۵ هزار و ۱۶۵ مشترک در آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند افزود: میزان مصرف روزانه گاز طبیعی در استان در روز‌های پر مصرف ۲۶ میلیون متر مکعب ودر روز‌های کم مصرف ۱۲ میلیون متر مکعب است.


رییس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی یادآور شد: تحویل روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب به CNG‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.


صبوری با اعلام تأمین ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در روز در استان یادآور شد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش دما در کشور طی هفته‌های آینده، پیش بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی در استان به بیش از این رقم نیز افزایش یابد، بنابراین از عموم هموطنان گرامی تقاضا داریم با مدیریت مصرف بهینه گاز، زمینه را برای تامین پایدار و مستمر این نعمت الهی در سراسر استان فراهم کنند.


وی همچنین بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تأکید کرد و افزود: مشترکین محترم باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیرو‌های متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.


رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان با تأکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، افزود: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.


وی با بیان اینکه هر سال بخش عمده‌ای از حوادث فوت و خفگی با گاز منواکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می‌دهند، بنابراین امیدواریم مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه‌ای را پشت سر گذارند.
انتهای پیام/ح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار