پوشش خدمات دامپزشکی در آذربایجان غربی بیش از 90 درصد است

ارومیه(پانا)-مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به پوشش بیش از 90 درصدی ارائه خدمات دامپزشکی در استان گفت: مدت زمان دسترسی روستاییان و دامداران به خدمات دامپزشکی در استان به کمتر از یک ساعت رسیده است.

کد مطلب: ۸۶۲۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پوشش خدمات دامپزشکی در آذربایجان غربی بیش از 90 درصد است

کامیار داهیم در آیین گرامیداشت هفته دامپزشکی در تکاب افزود: هم اینک به ازای هر سه روستا یک مرکز خدمات دامپزشکی در آذربایجان غربی فعالیت می کند و پوشش خدمات دامپزشکی در دامداری های صنعتی 100 درصد و در دامداری های سنتی و روستایی 70 تا 90 درصد است.


وی بیان کرد: دامپزشکان و فعالان عرصه دامپزشکی سالانه هفت بار به دامداری های و واحدهای دامی و مراکز مرتبط با این عرصه مراجعه و بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده های پروتئینی نظارت می کنند.


وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار نفر در رده های مختلف دامپزشکی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند، ادامه داد: هم اینک یکهزار و 500 نفر از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در آذربایجان غربی بیکار هستند.


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: سالانه یک میلیون تن انواع فرآورده های دامی در استان تولید و 700 هزار تن از آن به مصرف داخل استان می رسد.


وی گفت: سازمان دامپزشکی در رویکرد جدید و نگاه ویژه خود به ارتقای سطح تولیدات دامی، علاوه بر تامین امنیت بهداشتی فرآورده ها و سلامت غذایی خانواده ها، به دنبال تضمین کیفیت محصولات دامی است.


فرماندار تکاب نیز در این مراسم گفت: آموزش دامداران و همکاری دهیاران و شورای روستاها در تامین امنیت و بهداشت فرآورده های دامی ضروری است.


علی مکرمی افزود: تکاب در حوزه دامپزشکی با کمبود اعتبارات و امکانات مواجه بوده در حالی که این شهرستان دارای ظرفیت های بالقوه ای در این بخش از جمله جمعیت دامی با کیفیت و مراتع غنی است.


وی بیان کرد: کشتارگاه و میدان عرضه دام زنده در تکاب وضعیت نامناسبی دارد و نیازمند ساماندهی و تجهیز امکانات است.


آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از بزرگ و کوچک و مرغ و ماکیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار