14 هزار تُن چغندرقند در مهاباد برداشت شد

ارومیه (پانا)- رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: 14 هزار تُن چغندرقند در مزارع این شهرستان برداشت و به کارخانه های قند آذربایجان غربی تحویل شد.

کد مطلب: ۸۶۲۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
14 هزار تُن چغندرقند در مهاباد برداشت شد

جعفر علیزاده رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد افزود: امسال یکهزار و 860 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته و تاکنون 14 هزار تن چغندر از این مزارع برداشت و به کارخانه های قند تحویل شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 10 هزار و 400 تن از محصول برداشتی تحویل کارخانه ارومیه، سه هزار تُن تحویل کارخانه میاندوآب و 600 تن نیز تحویل کارخانه قند خوی شده است.

علیزاده پیش بینی کرد که امسال 95 هزار تن چغندرقند در مهاباد برداشت شود و افزود: میانگین برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان بیش از 50 تن در هکتار بوده که این میزان پنج تن در هکتار افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: امسال در راستای کمک به مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، میزان اراضی زیر کشت این محصول در مقایسه با پارسال 700 هکتار کمتر شده و این اراضی به کشت گندم پیشگام اختصاص یافته است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بیش از 1.5 میلیون مترمکعب با کاهش این سطح از زیرکشت در مصرف آب کشاورزی این شهرستان صرفه جویی شده است.


علیزاده در خصوص پرداخت مطالبه های چغندرکاران بیان کرد: کارخانه ها 30 درصد مبلغ کل محصول را در لحظه تحویل به آنان پرداخت می کنند و مابقی آن را در طول فعالیت این واحدها به کشاورزان پرداخت خواهند کرد.


وی افزود: امسال چغندرقند با عیار 16 به قیمت هر کیلوگرم 31 هزار و 200 ریال خریداری می شود که از این مقدار 410 ریال به ازای هر کیلوگرم بابت هزینه حمل به کشاورزان پرداخت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار