رئیس اداره آموزش و پرورش اردستان: نگاه جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای مناسب نیست

اردستان، اصفهان (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش اردستان گفت: 46 درصد دانش آموزان دوره متوسطه اردستان در هنرستان‌ها و در شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۸۶۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش اردستان: نگاه جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای مناسب نیست

عیسی شفیعی در آئین تجلیل از دانش آموزان هنرستانی اردستان، اظهار کرد: نگاه جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مناسب نیست و لازم است تا در سال تحصیلی و قبل از انتخاب رشته، این شاخه‌ها برای دانش‌آموزان یادآوری شده و از تنوع رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌ها گفته شود.

وی با اشاره به تجلیل از 33 دانش‌آموز برتر رشته‌های فنی و کاردانش، افزود: در سال‌های گذشته کمتر به دانش آموزان این رشته‌ها توجه شده بود، اما آموزش‌وپرورش اعتقاد دارد که دانش آموزان خوش استعداد به رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌روند.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش اردستان با اشاره به اینکه بیش از 46 درصد دانش آموزان این شهرستان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، افزود: در شهرستان اردستان بیش از 500 دانش‌آموز در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند.

شفیعی با تأکید بر اینکه تلاش آموزش‌وپرورش سوق دادن جوانان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: دانش‌آموزان با ورود به این رشته‌ها با بسیاری از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند و در آینده می‌توانند محیط کسب‌وکار مناسبی را برای خود راه‌اندازی کنند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه آموزش‌های مهارتی برای دانش آموزان، افزود: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال حائز اهمیت و تحقق آن در موفقیت علمی و آموزشی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار