آیت‌الله سعیدی مطرح کرد

تجسس در امور شخصی دیگران از خطوط قرمز اسلامی است

قم (پانا)- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: تجسس در امور و حریم شخصی دیگران از خطوط قرمز اسلامی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۶۲۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تجسس در امور  شخصی دیگران از خطوط قرمز اسلامی است

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر دیروز در نشست اخلاقی که با حضور جمعی از مدیران و خادمان حرم مطهر در سالن امام خامنه‌ای برگزار شد با اشاره به این‌که قرآن کریم لقمان را موردستایش خود قرار داده است، اظهار داشت: حکمت گنجینه‌ای بود که قرآن کریم متکی بر آن تاریخ لقمان را روایت کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها روایت قرآنی از پندهای حکیمانه لقمان را گنجینه‌ای ارزشمند توصیف کرد و گفت: حضور قلب در نماز از توصیه‌های لقمان حکیم به فرزندش است، باید توجه داشت که حضور قلب در نماز زمینه آثار برکات زیادی در الگو و سبک زندگی مؤمن است.

وی ادامه داد: به هر میزان که آثار و برکات نماز در مؤمن ظاهر می‌شود به همان میزان او در نماز حضور قلب داشته و به ساحت ایزدی پروردگار عالم نزدیک بوده است.

امام‌جمعه قم لقمه حلال را از دیگر لوازم سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: مراقبت از نگاه از دیگر توصیه‌های حکیمانه لقمان به فرزندش است.

وی ادامه داد: مراقبت از زبان، اینکه حدود گفتار چیست از آموزه‌های حکیمانه جناب لقمان است؛ بر این اساس مؤمن باید توجه داشته باشد که در برابر هر گفته‌ای نیز از گوش خود مراقبت کند.

آیت‌الله سعیدی در پایان تجسس در امور و حریم شخصی دیگران را از خطوط قرمز اسلامی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی دانست و گفت: بیان و شنیدن مطالب مربوط به امور شخصی مؤمن به هر بهانه‌ای از منظر شرع مقدس اسلام حرام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار