کارگاه آموزشی طرح نماد ویژه مدیران مدارس در شهرستان کردکوی برگزار شد

گرگان (پانا) - با حضور مسئولین استانی و شهرستانی کارگاه آموزشی طرح نماد ویژه مدیران مدارس در شهرستان کردکوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی طرح نماد ویژه مدیران مدارس در شهرستان کردکوی برگزار شد

کارگاه آموزشی توجیهی طرح نماد ویژه مدیران مدارس با حضور مولایی فر معاون مدیرکل اجتماعی استانداری، رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان، امید شهریاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی در جمع مدیران این برگزارشد.

مولایی فر معاون مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری گلستان گفت: آسیب های اجتماعی به شکل چراغ خاموش و نامحسوس از کنار ما عبور می کنند. وی ادامه داد: تامین اعتبار با ماست ولی ما با اطلاعات صحیح ارسالی از مدارس که از آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها به ما می رسد پایه اطلاعات و ملاک عمل ماست.

وی افزود: جامعه هدف ما آموزش و پرورش است این با توجه به گسترده بودن و فراگیر بودن آموزش و پرورش می باشد ما با دستگاه های دیگر هم کار می کنیم ولی همه آنها به نوعی با بدنه آموزش و پرورش ارتباط تنگا تنگ دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن تقدیر و تشکر از شهریاری به واسطه تمهید مقدمات و انتقال نظرات به بدنه آموزش و پرورش و مدارس گفت: ان شاء الله این طرح در همه مدارس کردکوی اجرایی می شود و درسال جاری جامعه آماری ما گسترده می شود و شامل 340هزار نفری دانش آموزان استان و 2500 آموزشگاه را در برخواهد گرفت که یقینا تحت پوشش بردن چنین جامعه آماری نیاز مبرم به کمک های همه دستگاه ها خصوصا دستگاه های هدف دارد.
طبرسا ادامه داد: ممکن است برخی دانش‌آموزان نیاز به حمایت‌های دستگاه‌هایی مانند بهزیستی،کمیته امداد، قوه قضائیه و... داشته باشند که ما با این حمایت‌ها تلاش می‌کنیم تا شرایط برای دانش‌آموزان به گونه‌ای مهیا شود که بتوانند به شرایط عادی تحصیلی و زندگی خود بازگردند. وی افزود: هدف ما از اجرای طرح نماد توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمند سازی برای دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اهداف اجرای طرح نماد در مدارس تصریح کرد: تامین و ارتقا مراقبت‌های اجتماعی از مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور، استقرار نظام جامع مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان از طریق مشارکت بین‌بخشی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و آسیب دیده و استقرار نظام ارجایی مناسب از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

شهریاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی گفت: ما با توجه به جامعه گسترده آماری و دغدغه داشتن در خصوص آموزش مهارت ها همه پرسش ما این است که پدر و مادر ها چرا مسئولیت را به گردن آموزش و پرورش گذاشتته اند و درخصوص آسیب ها چرا فکر ی نمی کنند.

وی افزود: بحث پرورش شمول بسیار زیادی دارد، پرورش اجتماعی شدن بچه ها و در کنار آن جلوگیری از آسیب های اجتماعی که از اهمیت ویژه ای خصوصا درجامعه امروزی دارد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اینکه 5درصد دانش آموزان استان در اختیار ماست ما 20درصد از رتبه های فرهنگی و هنری و عترت و نماز استان را کسب نمودیم و نیز در عرصه ورزشی مقام های خوبی کسب کرده ایم و این مرهون همکاران توانمند ما در این عرصه است.

دراین مراسم مدیران مدارس مجری طرح نماد به بیان نکات خود پرداختند و آزمون در این خصوص برگزار شد. در انتها نیز هر یک از مدیران به بیان پیشنهادات خود در هرچه بهتر برگزاری طرح نماد پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار