نماینده مردم گنبدکاووس

بسیاری از دانش‌آموزان روستای مرزی " کُرند" ترک تحصیل کرده‌اند

گرگان (پانا) - به دلیل نبود مدرسه در روستای مرزی کرند، بسیاری از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۶۲۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از دانش‌آموزان روستای مرزی " کُرند" ترک تحصیل کرده‌اند

قرجه طیار در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبد اظهارداشت: در روستای مرزی کرند از توابع بخش داشلی‌برون گنبدکاووس به دلیل نبود مدرسه بسیاری از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده و از تحصیل بازمانده‌اند.

وی افزود: این نقطه مرزی دارای محرومیت‌های زیادی است و کودکان بازمانده از تحصیل در این مناطق محروم دچار آسیب‌های اجتماعی فراوانی خواهند شد که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم با اشاره بر لزوم ایجاد پژوهش‌سرا در این شهرستان گفت: گنبدکاووس ظرفیت‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های پژوهشی دارد و توانسته با چنین ظرفیت‌هایی نقش موثری در معادلات استانی و کشوری ایفا کند.

عبدالقدیر کریمی بیان داشت: آموزش و پرورش گنبدکاووس برابر شاخص‌های سازمان آموزش و پرورش کشور شرایط خوبی دارد و تلاش داریم تا از ظرفیت آموزش و پرورش کشور برای تحقق برخی مطالبات شهرستان در این حوزه بهره‌مند شویم.

احسان گوهری‌راد، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان هم اظهارداشت: یکی از ظرفیت‌های خوب قانون برنامه بودجه سال 96، بنده " ه" تبصره 9 بود که به آموزش و پرورش اجازه تغییر کاربری لبه‌های تجاری مدارس را داده است. در این فرایند، آموزش و پرورش می‌تواند بدون پرداخت عوارض از این اماکن با تغییر کاربری تجاری استفاده کند.

وی افزود: در استان تعدادی از واحدهای آموزشی که چنین فضایی در اختیار داشتند، شناسایی شده و در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده‌اند. به دنبال فراهم آوردن مقدمات اجرای این طرح هستیم تا بتوانیم با درآمدهای آن بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار