مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نقش مهمی در افزایش اشتغال کشور دارد

کرمان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ارتقای جایگاه رشته های فنی و حرفه‌ای دوای بسیاری از دردهای مردم است، گفت: توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نقش مهمی در افزایش اشتغال دارد.

کد مطلب: ۸۶۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نقش مهمی در افزایش اشتغال کشور دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب صبح امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۹۷ در افتتاحیه دوره کشوری قالب گیری و آلیاژسازی کتاب جدید تالیف پایه دوازدهم رشته متالورژی، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارای اهمیت خاصی در نظام آموزشی است و ارتقا و توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به نفع مردم و دوای بسیاری از دردها است.

وی با اشاره به تجربیات کشورهای موفق در زمینه آموزش‌های مهارتی، گفت: کشورهایی توانسته‌اند چرخه تولید و اشتغال را خوب جلو ببرند که سیستم فنی و حرفه‌ای خوبی دارند.

اسکندری نسب با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی کشور، بیان کرد: در این مبحث آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در گستره وسیعی از انواع آموزش‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیت‌های انسانی سهم قابل توجهی را دارند.

اسکندری نسب با بیان اینکه معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است، گفت: کار معلمان کاری ماندگار است که تا همیشه در جامعه ساری و جاری است.

وی به ضرورت به روز کردن اطلاعات همکاران فرهنگی تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره های بازآموزی و ضمن خدمت بسیار لازم و ضروری است.

برپایه این گزارش افتتاحیه دوره کشوری قالب گیری و آلیاژسازی کتاب جدید تالیف پایه دوازدهم رشته متالورژی با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حمیدرضا دعاگویی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی، عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان و کارشناسان دفتر تالیف کتب فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی آموزش و پرورس در محل سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان پردیس خواجه نصیرالدین طوسی کرمان برگزار شد.

گفتی است در این دوره با حضور بیش از ۹۰ هنرآموز این رشته از سراسر کشور به مدت ۴ روز از ۲۳ لغایت ۲۶ مهرماه به میزبانی استان کرمان در کارگاه های هنرستان های کاردانش ناحیه دو کرمان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار