در گفت و گو با پانا;

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان آذربایجان شرقی: مدیران باید مهارت مشارکت دهی اولیا در امور مدارس را داشته باشند

تبریز(پانا)- رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان استان آذربایجان شرقی گفت: مدیران مدارس باید یک مهارت و توانایی در جهت مشارکت دهی اولیای دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۶۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان آذربایجان شرقی: مدیران باید مهارت مشارکت دهی اولیا در امور مدارس را داشته باشند

اصغر شفائیه در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان از تاریخ 24 لغایت 30 مهر در مدارس کل استان، بیان کرد: هدف از برگزاری هفته پیوند اولیا و مربیان نزدیک نمودن خانه و مدرسه به یکدیگر می باشد و اولیای گرامی می بایست نسبت به اختیارات خود در مدارس آگاه گردند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی مهمترین سرمایه گذاری را سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در جایی که منابع انسانی و جمعیت دانا و فرهیخته فعالیت می کنند مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود .

وی ابراز داشت: آموزش خانواده و مشاوره اولیا با اشاره به این که انجمن اولیا و مربیان با مسایل تربیتی در سطح گسترده مرتبط می باشد، کار از دشواری خاصی برخورداراست .

وی همچینین تاکید کرد: موضوع تربیت دانش آموزان تنها بر عهده مدرسه نیست، وباید خانواده ها و اولیای دانش آموزان در نظام آموزشی، نقش بسیار موثری ایفا کنند.

شفائیه با تاکید بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت، نگاه به موضوع مشارکت باید تغییرکند، افزود: انجمن های اولیا و مربیان با هم افزایی و تعامل می توانند در کنار مسئولین مدرسه باشند و مدیران از توانمندی های آنها در اداره امور مدرسه استفاده کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان مدارس استان ، آموزش خانواده و مشاوره اولیا افزود: بنابراین مدیران مدارس باید یک مهارت و توانایی در جهت مشارکت دهی اولیای دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی داشته باشند .

این مقام مسئول با تاکید بر این که باید درک مشترکی از جایگاه و نقش اولیای مدارس داشته باشیم، بیان کرد: مشارکت زمانی رخ می دهد که اولیای دانش آموزان احساس تاثیرگذاری در فرایندهای آموزشی و پرورشی در مدرسه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید انتظارات اولیا از فرایند تربیتی مدارس در سطح بالای آموزشی و پرورشی باشد، افزود: نقش اولیای دانش آموزان نباید در مراقبت، منحصر شود.

شفائیه خاطرنشان کرد: در سیاست های کلی نظام و اسناد بالادستی ، انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک رکن دیده شده است و طبق مصوبه شورای عالی اموراداری نهاد ریاست جمهوری این جایگاه تقویت شده است .

رئیس اداره انجمن های مدارس آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ما بدنبال مطالبات حقوقی و جایگاه اصلی مشارکت دهی اولیا در سطح مدارس هستیم افزود: با بازنگری در دستورالعمل ها بدنبال تحقق مطالبات به حق اولیای دانش آموزان در مدارس هستیم .

وی از تشکیل 8 کارگروه برای فعالیت های انجمن اولیا و مربیان خبرداد و گفت: این کارگروه ها از ساماندهی حمل و نقل دانش آموزان شروع می شود و تا موضوع استفاده از رسانه ها ادامه می یابد و سعی خواهیم کرد از افراد خبره و اجرایی در این کارگروه ها بهره ببریم.

شفاعیه در پایان اسامی روزهای این هفته را به شرح زیر اعلام کرد:

سه شنبه 24 مهرماه روز «اولیا و مربیان، مطالبه گری وپاسخگویی»

چهارشنبه25 مهرماه روز «خانه، مدرسه و کالای ایرانی»

پنج شنبه 26 مهرماه روز «خانواده شاداب، مدرسه با نشاط »

جمعه27 مهرماه روز «خانواده وتربیت حسینی»

شنبه 28 مهر ماه روز«خانواده، آموزش و مشاوره »

یک شنبه 29 مهر ماه روز « خانواده در سند تحول بنیادین »

دوشنبه 30مهر ماه «اولیا ومربیان، گفتگوی بین نسلی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار