معلم مضروب شیرازی: حرمت نگاه معصومانه شاگردانم مانع واکنش متقابل به حمله کنندگان شد

شیراز (پانا) - رییس شورای اسلامی شهر شیراز به همراه مدیرکل و روسای نواحی ۳ و ۴ آموزش و پرورش شیراز با حضور در منزل معلم مضروب شیرازی ضمن عیادت از وی ومدیر مضروب مدرسه از آنها دلجویی کردند.

کد مطلب: ۸۶۲۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم مضروب شیرازی: حرمت نگاه معصومانه شاگردانم مانع واکنش متقابل به حمله کنندگان شد

در این دیدار معلم مضروب حادثه حمله به مدرسه شهید علمداری روستای بهاران شهر گفت: این اراذل و اوباش که یک نفر آنها برادر یکی از دانش آموزان بود ضمن حمله ور شدن به من در کلاس درس اقدام به فحاشی و هتاکی به من و خانواده‌ام کرد.

سعید قدوسی ادامه داد: به‌رغم اینکه بنده توانایی مقابله به مثل با این اراذل را داشتم، چون هم به تقدس کلاس درس توجه کردم و هم نگاه معصومانه شاگردانم را دیدم ضمن خویشتنداری از مقابله به مثل با آنها خودداری کردم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان فارس در این دیدار گفت: این حادثه با توجه به اینکه یک طرف آن معلم قرار دارد مورد اهمیت و حساسیت بالایی است.

علی عسکر نجفی گفت: معلم مرجع و مورد اعتماد جامعه هست و در واقع الگوی فرزندان ما است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان فارس گفت:اگر حرمت و حیثیت معلم خدشه‌دار شود باید منتظر خیلی حوادث بدتر در جامعه باشیم.

نجفی ضمن ابراز نگرانی از وقوع این گونه حوادث گفت: مدرسه‌ای که حریم امن جامعه است و مردم آن را امن‌ترین مکان می‌دانند مورد بی‌حرمتی قرار می‌گیرد اما جای امیدواری است که مسئولان استان در اکثر بخش‌ها به مقوله فرهنگ به عنوان یک مقوله مهم توجه می‌کنند و بی‌تفاوت نیستند.

نجفی با قدردانی از مدیرکل دادگستری استان و دادستان شهر شیراز گفت: اهمیت دادن مسئولان به مقوله فرهنگ به حدی بود که در کمترین زمان ممکن با تلاش نیروی انتظامی عوامل هتاک به این همکاران فرهنگی دستگیر شدند.

مدیرکل اموزش و پرورش استان فارس همچنین با اشاره به ریشه‌های اینگونه حوادث گفت: یکی از ریشه‌های اصلی این گونه هتک حرمت‌ها، جهل افراد هتاک است و معلمان باید با رسالت پیامبرگونه خودشان این جهل را از جامعه بزدایند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با تشکر از سعه صدر و تحمل معلم و مدیر مدرسه، به نقش معلمان در تربیت جامعه اشاره کرد و گفت: اینکه معلمی در مقابل دانش‌آموزان خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد اما او از خود صبر نشان می‌دهد و اجازه نمی‌دهد به دیگر دانش آموزان آسیب وارد شود، نشان از خودساختگی و بزرگ‌منشی آن معلم دارد.

سیداحمدرضا دستغیب گفت: متاسفانه آستانه تحمل جامعه ناشی از برخی مشکلات موجود پایین آمده است که امیدواریم که این کم‌تحملی به دانش‌آموزان نفوذ نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار