مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت قزوین خبر داد:

توله پلنگ قربانی قاچاق رامهرمز در راه دهکده طبیعت قزوین

قزوین (پانا) - مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت قزوین از انتقال توله پلنگ قربانی قاچاق رامهرمز به دهکده طبیعت قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
توله پلنگ قربانی قاچاق  رامهرمز در راه دهکده طبیعت قزوین

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شرکت دهکده طبیعت باراجین؛ بابک محمدی، مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت قزوین اظهار کرد: توله پلنگی که در خوزستان قربانی قاچاق شده بود و در اختیار قاچاقچیان قرار داشت، پس از پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست خوزستان و پلیس اطلاعات از چنگال قاچاقچیان رهایی یافت.

وی افزود: در این ماجرا قرار معامله صوری با قاچاقچیان در خانه ای در رامهرمز گذاشته شد و در نهایت این قاچاقچیان با همکاری دادستانی رامهرمز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت باراجین بیان کرد: این توله پلنگ ضبط شده از متخلفان ماده است و حدودا سه ماه سن دارد و فعلا در پارک پردیسان تهران می باشد و قرار است این توله پلنگ به دهکده طبیعت قزوین منتقل شود.

نادر رضا نوری عضو هیئت مدیره شرکت دهکده طبیعت باراجین نیز با اشاره به انتقال توله پلنگ قاچاق رامهرمز توسط سازمان محیط زیست به دهکده طبیعت باراجین، گفت: دهکده طبیعت شهرداری قزوین جایگاهی امن و ویژه برای حیوانات مصدوم و دور مانده از طبیعت است.

وی با بیان اینکه پلنگ ایرانی بزرگترین گونه پلنگ در جهان می باشد و درحال حاضر روبه انقراض است، تصریح کرد: هدف دهکده طبیعت جهت نگهداری از این گونه حساس و در معرض انقراض، تکثیر پلنگ در اسارت است تا از انقراض کامل این جانور زیبا در کشور جلوگیری شود.

نوری عنوان کرد: هم اکنون دهکده طبیعت باراجین یک قلاده پلنگ نر به نام ورکان دارد که از استان گلستان انتقال داده شده است و توله پلنگ قاچاق رامهرمز نیز به زودی از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست به قزوین منتقل می شود.

گفتنی است، پلنگ ایرانی به عنوان یک گونه ارزشمند و تحت حفاظت در فهرست گونه های در خطر انقراض قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار